• bellissimo

första fet blev minus......andras erfarenheter......

Har nu fått mens efter första försöket med 5 dagars FET. så tråkigt...nånstans hade man ju hoppat så mkt...men det får bli nytt försök om ngra veckor vid nästa ägglossning...Hur många gånger har ni andra fått göra? Vet att det är normalt och att det är olika för alla men skulle ändå vilja höra andras erfarenheter :) kram till er alla som försöker precis som vi <3

• Svar på tråden första fet blev minus......andras erfarenheter......
  • cameleon

Jag gjorde 4 återföringar innan jag lyckades. Mina embryon var odlade i 3 dagar.

et - negativt
    fet 1 - negativt
    fet 2 - gravid - utomkvedshavandeskap
    fet 3 - gravid (vecka 15 nu)

Var ledsen ett tag nu och återkom med nya krafter inför nästa försök :)

• bellissimo
    cameleon skrev 2016-01-29 18:27:30 följande:

Jag gjorde 4 återföringar innan jag lyckades. Mina embryon var odlade i 3 dagar.

et - negativt
    fet 1 - negativt
    fet 2 - gravid - utomkvedshavandeskap
    fet 3 - gravid (vecka 15 nu)

Var ledsen ett tag nu och återkom med nya krafter inför nästa försök :)

Grattis....Tack det ska jag :)
  • barn2011

Åh jag vet hur tufft det är! Så mycket förhoppningar när man äntligen får hjälp! 

Vi lyckades på 4e återföringen som var färskt 2-dagars. Ett FET innan dess och 2 2-dagars.

Håll ut! Det känns omöjligt men ni behöver mycket mycket tålamod så kommer det gå fint. Lycka till!

• KattenH81

Beklagar! Vi ska göra syskonförsök nu i vår - har sex st tvådagars i frysen. Är så nervös. Dottern lyckades vi på första försöket (2år nu). Blev spontant gravid i aug/sep men fick tyvärr mf v8+4 och sen har inget hänt igen. Har inte så stora förhoppningar på att lyckas på första försöket men vill ju så gärna! Sen kostar det ju 11 000kr per försök också!

• MiaFian

5 återföringar tog det för oss, samtliga 2-dagars:

1. ET - neg.

2. FET - neg.

3. FET - neg.

4. ET - neg.

5. ET - positivt!! Och gav oss vår underbara dotter, nu 6 dagar gammal <3 Denna behandling gav oss även två 5-dagars som väntad i frysen och förhoppningsvis kan bli syskon i framtiden.

Ibland krävs det några försök, men det är viktigt att hålla hoppet uppe för helt plötsligt kan det gå vägen och då är det så värt alltihop! Lycka till :)

• Cyanea

Vill först säga grattis till MiaFian, har sett dig i andra trådar - jättekul att du fått din efterlängtade bebis :D 

TS: Tappa inte hoppet, än så länge är det inget som verkar galet. Det kan ta några försök innan det går, även om jag vet precis hur besviken man blir varje gång. Så här såg det ut för oss: 

ET (2-dagars): negativt
    FET1 (2-dagars): negativt
    FET2 (2-dagars): positivt, men tidigt MF
    FET3 (5-dagars): positivt, idag i v. 40+0

Så bryt ihop. Sörj ordentligt. Sen samlar du ihop bitarna igen och ger det en ny chans. Jag håller tummarna för dig :) Lycka till!!

Svar på tråden första fet blev minus......andras erfarenheter......