• En god vän

Har du förtroende för vår statsminister?

Jag får nog säga nja.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för vår statsminister?
  • flygrl

NEJ. Jag kommer få rösta första gången i nästa val då jag inte hade åldern inne senast. Men enda vettiga partiet jag ser e Kalle Anka Partiet. Kalle Anka e den jag har störst förtroende för i dag.

Over & out! :p

• riboflavin

Jag förväntar mig att han sköter sitt jobb, varken mer eller mindre. Däremot har jag förtroende för att regering och riksdag hanterar ärenden utifrån den lagstiftning som finns idag och efter bästa förmåga. De är inte perfekta men det kräver jag inte heller.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Frontline

Har mer förtroende för en hundskit under skorna...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Konstatera
    riboflavin skrev 2016-01-28 16:23:03 följande:

Jag förväntar mig att han sköter sitt jobb, varken mer eller mindre. Däremot har jag förtroende för att regering och riksdag hanterar ärenden utifrån den lagstiftning som finns idag och efter bästa förmåga. De är inte perfekta men det kräver jag inte heller.

Du sätter ribban för lågt. Kravet bör vara att statsministern också bör vara landets främsta och bästa ledare. Löfven är tyvärr sanslöst usel. En kompromiss från helvetet! 

Synd för socialdemokratin! 
  • Themis

Nej, kan jag tyvärr inte påstå.

Jag är fullblodsateist sen fem års ålder men när ärkebiskop Antje Jackelen var i Aktuellt med anledning av påvens besök  så kunde jag inte låta bli att tänka att hon var jäkligt mycket bättre, både rent retoriskt och på att styra tillbaka samtalet på "sitt" budskap, än många politiker jag har sett.

Löfvén kunde lära sig nåt där tror jag.

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
  • Zarch

Nej det har jag inte! Karln verkar föredra att förvalta istället för att "leverera" och det fungerar inte i dagens samhälle.

Sverige är i stort behov av en riktigt slagkraftig landsfader....bör tilläggas att jag inte syftar på freulein Åkesson och truckförar-Göringarna där!

• En god vän
    Zarch skrev 2016-01-28 18:39:44 följande:

Bör tilläggas att jag inte syftar på freulein Åkesson och truckförar-Göringarna där!

Vem hade du sett som statsminister då?
Svar på tråden Har du förtroende för vår statsminister?