• Catha82

Veet kalla wax strips, våtservetterna slut.

Kan någon hjälpa mig? Jag har ett packe Veet kalla wax strips men våtservetterna har tagit slut. Vad kan jag ta bort resterna med förutom dem? Några tips?

• Svar på tråden Veet kalla wax strips, våtservetterna slut.
  • varfördåför

borde gå med matolja typ

• varfördåför

men ett tipps.. köp boodychopens vanliga vax med tyg strippar.. inget kladd och går att tvätta bort med vanligt vatten dessutom tar de bättre

• MissDecember

Varning, varning!

Jag använde Veet kalla vax strips igår även om mina våtservetter var slut. Tänkte att det kan väl inte vara så svårt att få av vaxet utan dem. Bara att använda tvål och varmt vatten. Men ack nej.... Det blå vaxet satt fast som berget på min överläpp och varken vatten, tvål, diskmedel eller något annat fick av det. Fick lite lätt panik och undrade hur det skulle gå! Till slut fick jag skrapa av vaxet med naglarna. Var knallröd i ansiktet sen, så inget att rekommendera! Så mitt tips är att du skaffar nya våtservetter innan du ger dig på vaxningen!!!

Förresten, är det någon som vet om man kan köpa bara våtservetterna? De som finns i paketet räcker inte långt.

• Catha82

Jag undrar också vart man kan köpa våtservetterna. Så fult! De lägger säkerligen i mindre servetter för att man ska tvingas köpa en ny förpackning!

• varfördåför

nån sm provat ed olja.. det ska funka!

• Catha82
    xylifon skrev 2006-02-27 16:09:32 följande:
    nån sm provat ed olja.. det ska funka!
    efter det Tracy skrev vågar jag inte använda dem *ler*
  • varfördåför

ok.. men lyd mitt första råd å använd vax från the boddy choop den tvättar man bort med vatten bara.. behöver inte ens tvål!

• SHT

oj oj oj... vilka skratt jag får när jag läser era inlägg!! speciellt tracys...
    klart att man inte kan ta bort vaxet med nåt som är vattenlösligt! framförallt inte med bla vatten...
    använd tex natusan babyoil.
    fett löser fett...

• varfördåför

SHT: nu var du ju inte så ödmjuk! dessutom har ju olja redan kommit som förslag

• Eva L

Det funkar alldeles utmärkt med olja, tex matolja. Själv använder jag samma rengöringsolja som till ansiktet.

Svar på tråden Veet kalla wax strips, våtservetterna slut.