• Anonym (M)

Perfekt liv utan hans barn

Jag tänker hemska tankar. Vårt liv hade varit så mycket bättre och härligare om det inte var för att hans barn var här och störde. Jag vet att barn kommer först och att jag gjort ett val att leva med dem båda. Ändå tycker jag det är så himla jobbigt. Jag är glad och lycklig när hans barn åker och blir irriterad och grinig när hans barn är här. Han märker det på mig och anmärker hur tråkigt han tycker att det är, och säger även att jag kan lämna om jag ska hålla på så. Men det är bara tomma ord. Ingenting händer. Vi är kvar i relationen trots att vi vet att vi förväntar oss olika saker av varandra. Så har det varit länge nu. I nuläget känner jag att detta är ett liv där jag ena veckan lider och andra veckan är lycklig. Hur hållbart är det liksom? Finns det något sätt att lära sig att uppskatta situationen - en låtsasfamilj, ett barn som tyr sig till en och uppoffringar? Hur gör ni? Är ni lyckliga i låtsasfamiljen? Känner mig så sjukt ensam.

• Svar på tråden Perfekt liv utan hans barn
  • Anonym (Hehe)

Kanske du ska ha kvalitetstid med barnen utan honom.

• Anonym (M)
    Anonym (Hehe) skrev 2016-01-25 21:00:19 följande:

Kanske du ska ha kvalitetstid med barnen utan honom.

Varför tänker du att jag ska ha det? Jag känner inte att det är någonting som jag vill göra. För vems skull är det?
  • Anonym (Man)

Vad lider du exakt av? Att du inte får lika mkt uppmärksamhet barnveckorna? Att du inte har nåt att säga till om men ändå ska finna dig i situationen?

Hur gammal är barnet?

• Anonym (daf)

Verkar ju vara du som är problemet

• Anonym (Bonusdottern (16 år))

Haha du skriver "vårt liv" han älskar ju sina barn mer än något annat. Våga inte vara den som förstör. Jag är bonusbarnet i min familj. Jag älskar mina bonussyskon o bonuspappa mer än nått annat. Hos oss existerar inte bonus. Vi är en familj. Tråkigt att du känner så. Du borde tänka några ggr innan du blev tillsammans med din man. Tycker faktiskt lite synd om barnet. Men du verkar vara en sån som vill ha mycket uppmärksamhet och klarar inte riktigt av att vara på sidan.

• Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2016-01-25 21:04:16 följande:

Vad lider du exakt av? Att du inte får lika mkt uppmärksamhet barnveckorna? Att du inte har nåt att säga till om men ändå ska finna dig i situationen?

Hur gammal är barnet?

Kanske framförallt det där om att inte ha något att säga till om men att ändå förväntas finna sig i situationen. Sambon pratar så fint om att vi är en familj och så, men ändå så ska jag inte lägga mig i vissa saker. Det går inte ihop för mig och det blir nästan frustrerande. Ibland kan jag titta på hans barn och tänka: tänk om det var vårt gemensamma barn som satt där istället för hans barn. Det är så tydligt att barnet inte är mitt och jag har så svårt att sätta mig in i de situationerna där en person tar sig an ett barn som inte är personens egna barn. Hela barnets närvaro lider jag av. Elakt att säga, men så är det. Jag tänker mig in i situationer där jag stör mig på barnet och tänker att jag inte hade tänkt/gjort samma sak om barnet var mitt eget. Barnet är 6 år.
  • Anonym (Mamman)

Men det kanske inte passar dig att leva med någon annans barn?Alla är inte gjorda för det.Bli särbo/hitta lyckan med en man utan barn.

• Anonym (M)
    Anonym (Bonusdottern (16 år)) skrev 2016-01-25 21:27:43 följande:

Haha du skriver "vårt liv" han älskar ju sina barn mer än något annat. Våga inte vara den som förstör. Jag är bonusbarnet i min familj. Jag älskar mina bonussyskon o bonuspappa mer än nått annat. Hos oss existerar inte bonus. Vi är en familj. Tråkigt att du känner så. Du borde tänka några ggr innan du blev tillsammans med din man. Tycker faktiskt lite synd om barnet. Men du verkar vara en sån som vill ha mycket uppmärksamhet och klarar inte riktigt av att vara på sidan.

Vad får dig att tro att det handlar om uppmärksamhet? Hade barnet varit tystlåten och snäll så hade det kanske inte varit likadant, så visst tar barnet mycket uppmärksamhet och sättet barnet gör det gör att jag känner irritation kring situationen. Det handlar inte om att jag vill ha all fokus på mig, bara att hans barn skulle ta mindre plats och inte vara så krävande vilket jag tror att det i grund och botten handlar om. Det skulle vara lättare om vi var själva.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mamman) skrev 2016-01-25 21:31:04 följande:

Men det kanske inte passar dig att leva med någon annans barn?Alla är inte gjorda för det.Bli särbo/hitta lyckan med en man utan barn.

Jag vill helst inte det. Jag tänkte att det kanske fanns något sätt att få det att fungera i situationen som är nu. Min sambo är en bra person som jag inte släpper i första taget.
  • Hadraniel

Kan ni inte göra så att ni är särbos de veckor han har barnet och bor tillsammans de veckor som han är barnfri? Det är ju liksom inget måste att vara delaktig gällande sin sambos barn bara för att man har en relation.

Svar på tråden Perfekt liv utan hans barn