Kan inte andas gravid
Är gravid i vecka 34 och har så fruktansvärt svårt att andas. Har förstått att det antagligen är bebisen som trycker mot lungorna, men det är så fruktansvärt obehagligt. Någon som har något tips som underlättar?
Är gravid i vecka 34 och har så fruktansvärt svårt att andas. Har förstått att det antagligen är bebisen som trycker mot lungorna, men det är så fruktansvärt obehagligt. Någon som har något tips som underlättar?
Så har jag också haft det ganska länge under tredje trimestern. Min bebis låg väldigt högt tills hon fixerade sig (vilket hon dessutom gjorde sent). Det var inte jättemycket att göra, men några grejer hjälpte lite grann i alla fall. Ibland kunde jag trycka lite på henne, då gled hon undan och lämnade plats. Ibland flyttade hon på sig när jag drack riktigt kallt vatten. Sen undvek jag helt enkelt att bli andfådd då det kändes för obehagligt. När man sover kan det hjälpa att palla upp ordentligt med kuddar så man halvsitter, så undvik att ligga ner. Sen upplevde jag att det även hjälpte att gå på toa ofta (så inte urinblåsan knuffade upp livmodern ytterligare) och att äta små portioner när jag väl åt.
Håller tummarna för att din bebis snart sjunker ner ordentligt så du kan andas igen :)