• Sansa Snark

Outfit till bröllop? Hjälp!

Är bjuden på ett vinterbröllop, klädkod kavaj. Äger bara ärmlösa festklänningar och tjocka koftor. Bara en sjal över klänning, som jag brukar ha på sommarfester känns för kallt. Alla koftor har fel längd och boleros ser så tantigt ut,

Vad katten ska jag ha på mig som ser chict, högtidligt ut, men som håller mig varm? (Inte kavaj, klär inte mig!)

Finns några modeexpetter på FL?

• Svar på tråden Outfit till bröllop? Hjälp!
  • Felinedion

Skippa klänning och kör chic blus med kostymbyxor?

Många butiker har ponchos av elegant snitt just nu annars.

• Anonym (B)

Äh, så kallt blir det inte. Ni är ju inomhus. Jag skulle ta sjal om jag var du.

• Anonym (B)

Det är ju inte direkt farligt att frysa lite heller. Det gör jag typ varje dag.

• Margaux

En mera klädd, långärmad klänning kanske?
    Jag var på "julbord" igår och hade en långärmad trikåklänning i lite tjockare tyg. Väldigt fin och bekvämt!
    En blus och en fin kjol kan ju funka också. Kavaj är ju inte så stelt!

• Anonym (Guldfisken)

Bylta på dig du, så länge du inte är snyggare än bruden kan du nog klä dig lite som du vill.

• Anonym (nja)
    Margaux skrev 2016-01-23 23:37:25 följande:

En mera klädd, långärmad klänning kanske?
    Jag var på "julbord" igår och hade en långärmad trikåklänning i lite tjockare tyg. Väldigt fin och bekvämt!
    En blus och en fin kjol kan ju funka också. Kavaj är ju inte så stelt!

Långärmad trikåklänning är vardagsklädsel. Skulle inte rekommendera det till TS!

TS, ta någon av dina ärmlösa, såvida det inte är vitt eller svart. Inomhus behöver du ju knappast en kofta. 
  • ImBatman

Bolero behöver inte vara tantigt och är väldigt bekvämt iom att du kan ta av den om det blir varmt när du dansar t.ex.

NewYorker brukar ha snygga av lite modernare trendig stil. De hade även snygga långärmade klänningar sist jag var där till helt ok priser.

• ImBatman

Såg nu att detta var en gammal tråd. Hoppas du hade trevligt på bröllopet ts

Svar på tråden Outfit till bröllop? Hjälp!