• Anonym (Ts)

Namn med rymdtema men som är "normala"?

Jag är gravid och funderar nu på namn. Ville vara anonym för att graviditeten är hemlig tills vidare.

Jag är astronom och vill gärna ha ett namn som hör till rymden. Vill dock inte ha ett för konstigt namn som får alla att haja till och som är för trashigt.

Hoppas verkligen ni har några tips, har redan kollat trådarna här på forumet om namn med rymdtema så behöver ingen länk till det :)

• Svar på tråden Namn med rymdtema men som är "normala"?
  • Frontline

Dra iväg ett mail till Di Leva och fråga...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Ts)
    Frontline skrev 2016-01-22 01:22:05 följande:

Dra iväg ett mail till Di Leva och fråga...

Mm bra tips ;) tyckte jag var rätt tydlig med att jag inte ville ha ett trashigt namn.
  • Anonym (L)

Får man heta Venus eller Merkurius? Tycker båda är vackra men är dåligt på vad som anses som trashigt :P

Kanske finns det vackra namn bland stjärnbilderna annars? Karla efter Karlavagnen kanske haha :D

• Anonym (hoho)

Cosmos, pluto, uranus

• Anonym (Ts)
    Anonym (L) skrev 2016-01-22 01:27:41 följande:

Får man heta Venus eller Merkurius? Tycker båda är vackra men är dåligt på vad som anses som trashigt :P

Kanske finns det vackra namn bland stjärnbilderna annars? Karla efter Karlavagnen kanske haha :D

Tack för svar :) älskar Karla och det ligger högt i topp. Venus och Merkurius är nog inget för mig för direkt även om jag håller med om att de är vackra.

Det är ett bra tips att söka bland stjärnbilder, kometer och galaxer men har ändå inte hittat något tror jag. Någon kanske har ett självklart tips :) hoppas på det.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (hoho) skrev 2016-01-22 01:29:41 följande:

Cosmos, pluto, uranus

Allvarligt? :) nej... Men tack ändå för svar. Tvivlar på att man får heta Pluto och Uranus. Cosmos är ju dock ett namn men inget för mig.
  • Anonym (Gabriella)

Tycker du ska googla namn på stjärnor typ. Finns massa fina som Adara och liknande

• Anonym (L)
    Anonym (Ts) skrev 2016-01-22 01:29:47 följande:

Tack för svar :) älskar Karla och det ligger högt i topp. Venus och Merkurius är nog inget för mig för direkt även om jag håller med om att de är vackra.

Det är ett bra tips att söka bland stjärnbilder, kometer och galaxer men har ändå inte hittat något tror jag. Någon kanske har ett självklart tips :) hoppas på det.

Ja Karla är fint faktiskt, och lagomt ovanligt utan att bli konstigt.

Nej jag hade heller inte döpt mina framtida barn till det. Lite för hög flumfaktor på Merkurius kanske. Det första namnet som ploppade upp i huvudet var Nova men ville inte skriva det då det är så trashigt (förlåt alla trampade tår) haha.

Kanske kan du kolla läget bland satelliter eller vad de olika rymdfärjor som skickats upp heter/hetat också! :) Jag är kass på astronomi men tycker det är väldigt spännande o fascinerande. Kul tema till namn när det har en koppling till dig!
Svar på tråden Namn med rymdtema men som är "normala"?