• Anonym (Trött)

Livmoderslemhinna och gulkropp!

Har nu blött i exakt en månad efter MA.
    Hade på återbesöket en livmoderslemhinna på 16 mm och nu 2 veckor efter hade den bara gått ner till 13! Detta är en otroligt långsam process känner jag.
    Gulkroppen var också stor på 2,5 cm sa doktorn vilket betyder att den inte tillbakabildats och så länge den är kvar kommer det stimulera till blödning.

Känns ju som jag kommer behöva blöda i flera månader till om slemhinnan minskar i denna takten. Fast allt man frågar om verkar vara normalt när man får svar av vården. 

Önskar så att jag fått göra en skrapning istället för tabletter efter mitt MA men det alternativet fick jag inte.

Är bara skitarg nu!

Någon som har erfarenhet av detta? Det kan ju inte vara normalt att slemhinnan minskat med 3 mm på 2 veckor!? 

• Svar på tråden Livmoderslemhinna och gulkropp!
  • Sagan12345

Men vad konstigt.. Borde inte 16 mm klassas som fosterrester? Här tror jag gränsen är på 10 mm.

Du borde definitivt få hjälp av mer piller eller skrapning.

• Anonym (Trött)
    Sagan12345 skrev 2016-01-20 21:05:59 följande:

Men vad konstigt.. Borde inte 16 mm klassas som fosterrester? Här tror jag gränsen är på 10 mm.

Doktorn sa att gränsen gick vid 20 mm. 
    När jag blev kollad igen nu sa han tom att han såg små små fosterrester och att de skulle komma ut med mensen..
  • Anonym (Trött)
    Sagan12345 skrev 2016-01-20 21:05:59 följande:

Han förresten redan fått ta piller 2 gånger eftersom rester fastnade i öppningen...är så himla less på detta nu.
  • Sagan12345

Men fy för den läkaren..

Vid mitt första MA ville jag bli skrapad men läkaren övertalade mig att testa tabletter, så fick ta 2 *2 cytotec på sjukhuset, sedan kollade han med vul att allt hade kommit ut. Då hade rester fastnat och hade 8 mm kvar och de var för lite för skrapning. 4 dagar senare fick jag ont så då fick jag nya tabletter och en till klump kom ut..

Sen tog de ca 4-5 v till mens och 5 mån till ny graviditet.

Denna gång har jag fått en förberedande tablett som ska öppna och i morgon ska jag hemma ta 4+2 cytotec. Sedan på tisdag ska jag in och kolla att allt är ute annars blir de skrapning på en gång..

Nu har jag haft resor inbokade vid båda MA så kanske är därför jag får lite extra hjälp

Svar på tråden Livmoderslemhinna och gulkropp!