Inga nattningsrutiner funkar för vår 9 månaders tjej
Vår dotter är 9 månader och vi har aldrig lyckats med att få henne somna på samma sätt flera ggr. Ena kvällen skriker hon till hon somnar , ibland medan jag ammar och ibland när jag ligger bredvid och ibland läser vi en bok. Ena dagen funkar ngt och kvällen efter funkar det inte... Vi försöker köra samma rutin varje kväll då vi börjar med att byta om till pyjamas ge en flaska ersättning och sen går vi in i rummet och försöker lägga henne... Hon sover Max två ggr på dagen... Varje tillfälle 45 min. Äter dåligt under hela dagen också.. En bra dag äter hon gröt till frukost sen 120 ml ersättning när hon ska sova, sen äter hon lite gröt till lunch och sen halvburk mat.. Sen kanske 100ml ersättning och sen gröt och sen sover hon . Men hon vaknar och vill snutta på tutten och sen sover hon igen... Hon har aldrig tagit napp och jag försöker varje dag med hennes snutits men det är bara min tutte som duger och jsg är såååå trött att inte ens pappan kan få henne att somna om . Snälla hjälp mig jsg är såååå trött på att aldrig få sova mer än 2-3 timmar i sträck. På 9 månader har hon sovit en hel natt :(
Hur sover era barn? Vad är bra rutiner?