• Stårschan

Petra Mede eller David Hasselhoff?

Enligt Expressen hänger istapparna i luften mellan forne Baywatchskådisen David Hasselhoff och programledaren Petra Mede efter följande utspel på Guldbaggegalan. Citat från Expressen:

"Under gårdagens Guldbaggegala var David "The Hoff" Hasselhoff på besök i Stockholm för att framföra ledmotivet till "Kung Fury", som vann en Guldbagge för bästa kortfilm.

Men redan innan David Hasselhoff, som mimade sig igenom låten, gick upp på scen hann han med att bli hånad av Petra Mede.

Det var i programledarens öppningstal som hon passade på att pika David Hasselhoff.

? Som ni märker är det många kända ansikten här. Men det är också många unga, lovande och ännu okända förmågor som kanske ännu inte nått det där stora genombrottet riktigt än, som till exempel du där kanske, säger hon och pekade på en David Hasselhoff som såg sur ut.

Petra Mede fortsatte:

? Du är också varmt välkommen hit, lycka till med det du vill göra i framtiden.

- - - - - - - - - -

Efter "Baywatch"-skådisens framträdande dissades han återigen av Petra Mede.

? Tack Mr. Hasselhoff, det var en "upplevelse", att ha dig här, sa hon och harklade sig.

Den ironiska piken rev ned applåder.

Enligt uppgift till Expressen valde David Hasselhoff att lämna Cirkus direkt efter galan. Senare tog han ut sin ilska mot Petra Mede på Twitter.

"Tack till programledaren som tryckte ner mig med sin kommentar om att det var en upplevelse att ha mig här... Skitstövel", twittrade David Hasselhoff."

Vem får dina sympatier i frågan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Petra Mede eller David Hasselhoff?
  • Dr Nail

Petra Mede önskar att man kunde driva med henne på samma sätt som man alltid gör med Hasselhoff. För det skulle innebära att det finns mer att säga om henne förutom att hon existerar.

• Purplecat12
    Dr Nail skrev 2016-01-19 19:57:03 följande:

Petra Mede önskar att man kunde driva med henne på samma sätt som man alltid gör med Hasselhoff. För det skulle innebära att det finns mer att säga om henne förutom att hon existerar.

Exakt.
  • Stårschan

Ibland tycker jag att Petra är rätt bra och rapp och proffsig, och jag minns inte riktigt varför jag ogillade henne tidigare. Men så gör hon nåt sånt här igen och uppför sig som en bitchig ond mobbande mellanstadietjej och åker ner på noll igen.

• Pastella

Jag tycker absolut att man ska kinna driva med personer, även om det kan vara lite elakt. Men det krävs ju att det är roligt också, inte bara elakt som i detta fallet.

• Erizajo

Känns lite pest eller kolera då jag inte gillar någon av dem, men Petra Mede är urusel och jag tål henne inte så hellre David

• Stårschan
    Erizajo skrev 2016-01-19 21:49:20 följande:

Känns lite pest eller kolera då jag inte gillar någon av dem, men Petra Mede är urusel och jag tål henne inte så hellre David

Jag kan inte heller fördra någon av dem, men om du bara tänker dig in i situationen? Vi kan kalla dem Anna och Anders istället.
  • grind

Petra Mede är en patetisk människa.

• lövet2

Jag gillar Petra Mede, men hon gick över gränsen här. Det där var bara elakt och inte kul alls.

• Anton Chigurh

Jag gillar Petra Mede, jag gillar henne ganska mycket, men detta påhoppet På Hasseshoff....patetisk av Mede, riktigt jävla lågt. Min "aktning" för Mede åkte ner ett antal hack på stegen. Väldigt långt. Fattar inte vitsen med hennes idiotiska uppförande. 

Så "gillar" Mede !!!....nä. Jag gillade Mede.

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • sextiotalist

Jag vet inte mer än vad som står i media.
    Men jag gillar Mede och Hasselhoff, enstaka klavertramp gör ingen skillnad

• Anton Chigurh
    sextiotalist skrev 2016-01-21 11:55:48 följande:
    Jag vet inte mer än vad som står i media.
    Men jag gillar Mede och Hasselhoff,

enstaka klavertramp gör ingen skillnad
    Tror du Hasseshoff ser ett öppet hånande av sin egen person inför publik som "enstaka klavertramp" ???
  • sextiotalist
    Anton Chigurh skrev 2016-01-21 12:03:03 följande:
    Tror du Hasseshoff ser ett öppet hånande av sin egen person inför publik som "enstaka klavertramp" ???
    Nä, det är möjligt, men nu var ju frågan om vad jag tycker, inte vad Hasselhoff tycker att han ogillar Mede har jag full förståelse för.
    Hade det varit hennes signum att driva med andra för att få poäng själv så hade jag nog inte gillat henne, men de gångerna jag sett henne, så har hon varit duktig på att driva med sig själv.

Sedan vet jag inte om jag tolkar det som ett öppet hånande, utan mer en av henne typiska kommentarer som den här gången blev lite fel.
    En som vet vem hon är hade troligen hanterat det på ett annat sätt (feedback till Mede, välj med omsorg vilka du ska driva med, en utländsk person som inte träffat dig innan är inte van vid din jargong)
  • Anton Chigurh
    sextiotalist skrev 2016-01-21 12:11:53 följande:
    Nä, det är möjligt, men nu var ju frågan om vad jag tycker, inte vad Hasselhoff tycker att han ogillar Mede har jag full förståelse för.
    Hade det varit hennes signum att driva med andra för att få poäng själv så hade jag nog inte gillat henne, men de gångerna jag sett henne, så har hon varit duktig på att driva med sig själv.

Sedan vet jag inte om jag tolkar det som ett öppet hånande, utan mer en av henne typiska kommentarer som den här gången blev lite fel.
    En som vet vem hon är hade troligen hanterat det på ett annat sätt (feedback till Mede, välj med omsorg vilka du ska driva med, en utländsk person som inte träffat dig innan är inte van vid din jargong)
    Visst driver Mede med sig själv, och andra, men hon gjorde detta mot Hasseshoff på ett jävligt taskigt sätt. Jag tycker hon var långt över gränsen för vad som kan anses som en "rolig kommentar" om Hassefhoff. men men, det är och förblir min personliga åsikt i frågan. Jag tycker Mede uppträdde som ett tvättäkta rövhål. Hon ogillar uppenbarligen Hasselhoff och tog chansen att trycka till honom....peka ut honom inför alla och sen ösa ut sig en massa dynga direkt riktat mot honom. 

Inte okej, I mina ögon.
Svar på tråden Petra Mede eller David Hasselhoff?