• Emelius

Tips på tidsfördriv?

Jag är gravid i vecka 33 och är hemma med foglossningsbesvär. Dottern går hos dagmamman under dagarna så jag är hemma själv och vill jättegärna ha tips på saker ni hittar på för att få dagarna att kännas lite kortare. Som det är nu sitter jag mest och tittar på youtube och vilar efter lunch i ca 1,5 timme... Inte så jättekul i längden och det är en bra bit kvar innan bebisen tittar ut :)

• Svar på tråden Tips på tidsfördriv?
  • Moorii
    Emelius skrev 2016-01-19 11:08:59 följande:

Jag är gravid i vecka 33 och är hemma med foglossningsbesvär. Dottern går hos dagmamman under dagarna så jag är hemma själv och vill jättegärna ha tips på saker ni hittar på för att få dagarna att kännas lite kortare. Som det är nu sitter jag mest och tittar på youtube och vilar efter lunch i ca 1,5 timme... Inte så jättekul i längden och det är en bra bit kvar innan bebisen tittar ut :)

Låter lite smått långtråkigt ja :) antar att du inte kan promenera så mycket? Om det är sitta hemma som gäller så kan jag tipsa om vuxen-målarböcker :) vet inte om du sett dessa, men finns i alla bokaffärer och med olika teman, med speciella pennor till med smal spets. Jag har akvarium så jag har målarböcker med havsteman ;) det är pillrigt och smått och är lite terapi sådär. Tycker det är mysigt och tiden går onekligen snabbt!

Det är mitt tips iallafall :)
  • Emelius
    Moorii skrev 2016-01-19 11:17:59 följande:
    Låter lite smått långtråkigt ja :) antar att du inte kan promenera så mycket? Om det är sitta hemma som gäller så kan jag tipsa om vuxen-målarböcker :) vet inte om du sett dessa, men finns i alla bokaffärer och med olika teman, med speciella pennor till med smal spets. Jag har akvarium så jag har målarböcker med havsteman ;) det är pillrigt och smått och är lite terapi sådär. Tycker det är mysigt och tiden går onekligen snabbt!

Det är mitt tips iallafall :)
    Där sa du nåt! Jag har funderat på att skaffa en sådan ett tag men glömt bort det, tack för påminnelsen :)
  • Anonym (Handarbete)

Sticka eller virka något till bebisen! Om du inte kan, så lär dig, det finns massor av bra klipp på youtube att lära sig från! Och om du redan kan sticka/virka - så försök hitta nåt nytt som du inte kan och lär dig!

• S c h n a

Alla gillar olika men det jag älskar som man kan göra utan att röra på sig nämnvärt är att sticka, virka, brodera, pärla, sy och släktforska.

• Emelius

Virka kan jag och det gjorde jag massor när jag väntade dottern men nu har jag total idétorka! Jag har suttit på pinterest och letat efter inspiration men den har hittills uteblivit :(

• Cyanea

Gillar också målarbok för vuxna ;) Och att sticka eller virka! 

Har du kollat på garnstudio.se? De har massor med fina, gratis mönster :) 

• mammalovis

Ja, nu är jag inte gravid längre, men jag önskar att jag hade läst lite fler böcker, ev sett några filmer, pysslat, sytt i de där knapparna, lagat kläder, frostat av frysen o s v. Just nu när det är fullt upp har jag massor jag skulle vilja få gjort ...

• Anonym (Ylva)

Du kan be din man köpa hem lite jord och plantera om lite blommor. Då blir dom glada. Du kan även så frön. Jag har speciella lysrör så ja kan så nästan vad som helst. Men det finns massor att så ändå.

• Emelius
    Anonym (Ylva) skrev 2016-01-19 14:25:47 följande:

Du kan be din man köpa hem lite jord och plantera om lite blommor. Då blir dom glada. Du kan även så frön. Jag har speciella lysrör så ja kan så nästan vad som helst. Men det finns massor att så ändå.

Jord har jag för mig att man inte bör hålla på med när man är gravid?
  • Hanky Panky

Målarböcker för vuxna är roligt! Johanna Basfords böcker är himla fina. Eller så kan man rita för frihand om man gillar det.

Pärlor och annat pyssel kan man ha mycket roligt med.

Brodera och sticka om man gillar sånt.

Sudokuböcker finns många olika, med inte bara klassisk sudoku i om man tröttnar på det.

Pyssla med naglarna.

Allt detta går att göra medan man sträckkollar serier på Netflix eller liknande om man är rastlös i fingrarna som jag Flört

• NinanaMama

Jag är också hemma uttråkad med foglossning. Jag kan tipsa om "storytel" appen, ljudböcker! Helt beroende framkallande! gör alla dessa påtvingade vilostunder lite trevligare Tror man får två veckor gratis i början också? Inte säker dock!
    Sen kan du ju be gubben dra förbi dollarstore eller nått och köpa dig massa nagellack/nagelpyssel ifall du gillar youtube så kan du ju träna lite på dina nailart skills :) otroligt avslappnande och man kan bli sittandes i timmar!

Svar på tråden Tips på tidsfördriv?