• Anonym (Lily)

Alla säger olika! Vågar jag hoppas?

En del säger att det kan vara lättare att bli gravid igen efter ett missfall, andra säger att det är ovanligt att man får ägglossning snart efter ett missfall, och att det vanligaste är att ägglossningen uteblir och att mensen kommer först...

Jag fick mitt första missfall i september, i vecka 7, blödde ca 10 dagar.  Blev gravid på nytt direkt efter, fick ingen mens emellan.   14 dagar efter missfallet var graviditetshormonerna nästan helt borta (enligt blodprov hos läkaren)

Fick missfall igen strax före jul, i vecka 12.  Alla graviditetssymptom försvann direkt.    Tre veckor efter missfallet, när blödningen precis slutat, testade jag med clearblue ältest, och fick maximal stegring på LH.  Hade också symptom på ägglossning.    Exakt en vecka senare fick jag stickningar och pirrningar i livmodern, samma som jag haft vid mina tidigare graviditeter.

Vet att det kan ta tid innan hcg försvinner ur kroppen, och vet också att ägglossningstest inte kan skilja på hcg och lh hormon.

Men vågar jag hoppas?

• Svar på tråden Alla säger olika! Vågar jag hoppas?
  • Anonym (H)

Svårt att säga, har du inte tagit gravtest för att se hur hormonerna gått ur kroppen?

• Anonym (Lily)

Nej, jag tog tyvärr inget gravtest efter. Ångrar det nu såklart. Däremot tog jag ett test igår som visade gravid 1-2 veckor. Men vågar inte riktigt glädjas åt det än...

• Anonym (H)

Tycker du skall köpa några vanliga analoga test och ta med några dagars mellanrum för att se om det stegras. Jag fick nämligen positiva test i 8 veckor efter mitt missfall i v11+5 så skulle inte lita på ett test utan att se stegring. Håller tummarna! Du får uppdatera hur det går!

• Anonym (Lily)
    Anonym (H) skrev 2016-01-22 12:52:52 följande:

Tycker du skall köpa några vanliga analoga test och ta med några dagars mellanrum för att se om det stegras. Jag fick nämligen positiva test i 8 veckor efter mitt missfall i v11+5 så skulle inte lita på ett test utan att se stegring. Håller tummarna! Du får uppdatera hur det går!

Känner av samma symptom som jag gjort så här pass tidigt under mina andra graviditeter.   Fast vågar inte lita på testet nu...

Jag köpte två pack med clearblue digital, så jag tänkte testa igen i slutet av nästa vecka, så får se vad veckoindikatorn visar då, om det ens fortfarande är positivt, vill säga...

Tack så mycket!   Ja, klart jag uppdaterar vad som händer!  Glad
Svar på tråden Alla säger olika! Vågar jag hoppas?