• AnnaStina80

Vill snutta på bröstet hela natten

Min sjumånaders dotter somnar bara vid amning på kvällen och skriker om jag försöker flytta mig ifrån henne. Det är förstås smidigt att jag kan få henne att somna om kvällarna men min egen nattsömn börjar bli ett problem eftersom jag har svårt att sova när jag får ont i ryggen och axlarna av att ligga så obekvämt hela natten. Jag har fått rådet att flytta henne till egen säng när hon somnat men det är helt omöjligt. På dagen somnar hon ibland i vagnen när vi är ute och går men jag kan inte ta in vagnen utan att hon vaknar. Är det inte för kallt kan hon sova några timmar ute men det kan hon ju inte göra på kvällen/natten. Vi har försökt med napp och ersättning (min bvc-sköterska föreslog att vi skulle börja med ersättning eftersom det är mer mättande än modersmjölk) men hon vill inte ha något av det. Jag helammar fortfarande, men hon äter lite små smakportioner ibland men inte gröt som jag tänkte skulle vara mättande och bra på kvällen. Hon växer som hon ska så jag tror inte att hon är så hungrig egentligen utan hon vill ha bröstet som napp helt enkelt.

Någon som har tips på hur jag ska gå tillväga för att få henne att kunna fortsätta sova även om jag flyttar mig bort från henne?

Svar på tråden Vill snutta på bröstet hela natten