• Spegelbilden

Till er vars slempropp släppt i omgångar!

Tror att en del av min slempropp gick i fredags. Är i vecka 33+6. När jag var hos BM för ca en vecka sedan så sa hon att det känns som att barnet lagt sig med huvudet neråt samt att jag i ca 2 veckors tid har haft ett tryck neråt när jag går eller står samt mensliknande smärtor. 

Till er vars slempropp också släppt i bitar, från dess att första delen släppt hur lång tid tog det då till förlossningen? Och födde ni innan eller efter BF?

• Svar på tråden Till er vars slempropp släppt i omgångar!
  • Iowhannah

Slemproppen återbildas ju ifall den släpper så tidigt.

Min släppte i två omgångar, med den största delen på bf, sedan tog det knappt två dygn innan förlossningen var igång.

• Spegelbilden
    Iowhannah skrev 2016-01-17 11:49:28 följande:

Slemproppen återbildas ju ifall den släpper så tidigt.

Min släppte i två omgångar, med den största delen på bf, sedan tog det knappt två dygn innan förlossningen var igång.

Vad jag kan läsa mig till så verkar den ju ombildas om den släpper väldigt tidigt, men räknas det verkligen som väldigt tidigt när det snart är 6 veckor kvar? 
  • Spegelbilden
    Iowhannah skrev 2016-01-17 11:50:01 följande:

Den första delen av slemproppen släppte typ en vecka innan bebisen kom.

När barnet väl föddes, var det innan BF eller efter? Och om det var innan, hur lång tid innan?
  • Iowhannah
    Spegelbilden skrev 2016-01-17 12:11:33 följande:

När barnet väl föddes, var det innan BF eller efter? Och om det var innan, hur lång tid innan?

Han kom två dagar efter bf.

Sex veckor innan bf är ju väldigt tidigt. Tycker jag iaf, men jag vet inte. Ring din bm i morgon och fråga :)
  • Judiths

Med barn nr 1 kom slemproppen dagen innan hon föddes i vecka 39+6.

Med barn nr 2 släppte en stor bit av proppen i v 37+någonting. Sedan hände inget på ca 2 veckor, efter det kom lite slem och blod då och då. Han är född via igångsättning v 41+4 (Gissa om jag blev lite snopen med tanke på hur det var med storasyster).

• Mascaraklumpar

Med första barnet började den släppa i vecka 35+4 och sonen föddes i vecka 39+4, så exakt 4 veckor tog det. Denna gång började den släppa i vecka 34+3, är nu i vecka 37+2 och inget mer har hänt än så länge i alla fall.

• solidag

Med första barnet släppte det lite ca en vecka innan förlossningen och stora blodiga bitar 4h innan vattnet gick och förlossningen startade, han föddes i v 36+4.

Med andra märkte jag inte av den.

• Spegelbilden
    Mascaraklumpar skrev 2016-01-17 17:47:07 följande:

Med första barnet började den släppa i vecka 35+4 och sonen föddes i vecka 39+4, så exakt 4 veckor tog det. Denna gång började den släppa i vecka 34+3, är nu i vecka 37+2 och inget mer har hänt än så länge i alla fall.

Släppte det bara en bit i vecka 34 och att det sen inte hänt något mer sen dess? Eller har det fortsätta att släppa lite då och då även efter det också?
Svar på tråden Till er vars slempropp släppt i omgångar!