• Aqq1

vill inte suga

Har en nyfödd som nu är 32 timmar gammal, han ammade efter förlossningen fick ersättning i kopp då blodsockret var lite lågt och ammade igen på eftermiddagen sen har han ammat med tre timmars mellanrum i natt samt lite på kopp efter på inrådan av läkaren. Men nu har han inte velat äta sen kl 5 (då sög han på båda brösten) och de vill att han ska äta var tredje timma, vad gör man?! Är det vanligt att de inte vill suga? (Han vill sova) mjölk finns det för jag kan trycka ut själv också.

• Svar på tråden vill inte suga
  • Annixen

Låt bebisen sova. Så länge de inte är orkeslösa när de är vaknar eller påtagligt påverkade (som i sjuka) så behöver man sova när man är liten.
    Fick också råd att bebis skulle äta var tredje timme för att lägga på sig vikt, men herregud, vem vill äta när man är trött?

• Iowhannah

När min bebis var nyfödd så skulle han också äta var tredje timme, max var fjärde, så vi blev tvungna att väcka honom för att mata. Så höll vi på de första två veckorna, tills sjukhuset tyckte att han gick upp som han skulle. Sen fick vi äntligen släppa på det och låta honom reglera och bestämma själv.

Han kan inte äta i sömnen då? Isf behöver du iaf inte väcka honom.

• Aqq1
    Iowhannah skrev 2016-01-16 13:26:08 följande:

När min bebis var nyfödd så skulle han också äta var tredje timme, max var fjärde, så vi blev tvungna att väcka honom för att mata. Så höll vi på de första två veckorna, tills sjukhuset tyckte att han gick upp som han skulle. Sen fick vi äntligen släppa på det och låta honom reglera och bestämma själv.

Han kan inte äta i sömnen då? Isf behöver du iaf inte väcka honom.

Nä han åt okej i natt men vill inte idag, vill bara sova. Men gav han ersättning på kopp som han åt vid 12 av oro för lågt blodsocker. Igår blev han pigg förmår kvällen och trots att han inte velat amma på dagen gjorde han de på kvällen så jag hoppas verkligen de!
  • Iowhannah
    Aqq1 skrev 2016-01-16 13:43:28 följande:

Nä han åt okej i natt men vill inte idag, vill bara sova. Men gav han ersättning på kopp som han åt vid 12 av oro för lågt blodsocker. Igår blev han pigg förmår kvällen och trots att han inte velat amma på dagen gjorde han de på kvällen så jag hoppas verkligen de!

Är ni kvar på bb? Isf kan du ju alltid fråga nån i personalen om hur du bör agera.
  • Aqq1

Nej vi är hemma, det gick över och nu äter han. Han var vara trött efter förlossningen troligtvis och hade knappt ens gått ner i vikt på bb kontrollen (-:

Svar på tråden vill inte suga