• Anonym (Chockad)

Hur kan man ha så många väskor?

En bekant hade räknat sina handväskor och kom upp i ett 60-tal. Det var inga gamla ruttna saker från 70-talet utan alla var relativt nya. Då har hon dessutom nyligen kastat en hel stor svart sopsäck full med väskor. Hur tusan kan man ha och ha användning för så många väskor?

• Svar på tråden Hur kan man ha så många väskor?
  • Grön elefant

Haha! Ja det kan man undra...Låter lite sjukligt faktiskt. Själv har jag väl ca 5 eller så men har nära vänner som inte har så många men kan spendera en halv lön på en väska... Helt galet tycker jag, men å andra sidan lägger jag mycket pengar på resor i stället.

• Anonym (Chockad)

Att man har användning för kanske 10 stycken i olika färger, storlekar och former (vardags, fest, kånka på dator etc) har jag full förståelse för men 60 stycken?! Det är ju.... helt galet! Hur tänker man när man köper väska efter väska som man rimligtvis borde veta att man inte kommer att hinna använda ens en gång?

• Aniiee
    Anonym (Chockad) skrev 2016-01-15 22:12:52 följande:

Att man har användning för kanske 10 stycken i olika färger, storlekar och former (vardags, fest, kånka på dator etc) har jag full förståelse för men 60 stycken?! Det är ju.... helt galet! Hur tänker man när man köper väska efter väska som man rimligtvis borde veta att man inte kommer att hinna använda ens en gång?

Som sagt. Hoarding.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
Svar på tråden Hur kan man ha så många väskor?