• DoiTforFcksake

Botox - skriv era erfarenheter!!!

Hej alla där ute!

Jag har tänkt att göra en botoxbehandling med "argrynkan" - första gången...

MEN jag är lite nojjig och har läst lite biverkningar som inte verkar alltför roliga. Tex att botoxet kan vandra och sätta sig på andra muskelgrupper och göra att man kan få svårt att svälja/andas...en utav de läskiga biverkningarna. 

Är det någon där ute som har en jobbig erfarenhet kring botox eller är det så underbart bra som de flesta vill påstå!?

Dela jättegärna med Er :) Jättetacksam isf!

Skäms

• Svar på tråden Botox - skriv era erfarenheter!!!
  • ÄnnuEnStockholmare

Är det någon mer än du som ser den där rynkan? Det är inte säkert! Kolla det först.

• DoiTforFcksake

Ja jag var på en konsultation på en plastikklinik och hon såg den men hon sa jag var slät för övrigt i ansiktet... 

• AnnaZL
    DoiTforFcksake skrev 2016-01-14 19:49:36 följande:

Ja jag var på en konsultation på en plastikklinik och hon såg den men hon sa jag var slät för övrigt i ansiktet... 

Hon var kanske inte helt opartisk.
  • Claara

Enda "biverkningen" som jag märkt av är att risken ökat något för rynkor på andra ställen, typ pannan då man rynkar där istället när det inte går med "argrynkan".

• lillan72
    Claara skrev 2016-01-15 01:49:01 följande:

Enda "biverkningen" som jag märkt av är att risken ökat något för rynkor på andra ställen, typ pannan då man rynkar där istället när det inte går med "argrynkan".

Att botox skulle vandra från glabella ner mot sväljmuskulaturen är gaska så långsökt och inte särskilt trolig. Den vanligaste sidoeffekten är den som claara beskriver följt av ögonbrynsptos och ödem (pga nedsatt muskelpump). 
    Påverkan av sväljmuskulaturen är mer vanlig vid medicinsk botoxbehandlingen (dystoni/torticollois) och/eller när man behandlar platysmabanden. 
Svar på tråden Botox - skriv era erfarenheter!!!