Trött bonusmamma
Vet ärligt talat inte vart jag ska börja eller vad jag vill. Kanske bara behöver skriva av mig lite? Vill börja med att säga att jag visste om att han hade barn och har absolut inget emot det. Barnet är 7 år bor 50/50.
Jag och barnet har en fin relation - i perioder. Nu är vi inne i en dålig period. Barnet har Aldrig oavsett period tilltalat mig vid mitt namn, utan det är "du". Barnet vänder sig en del till mig för att prata i dom bra perioderna. För barnet vill inte prata med sina föräldrar. När jag föreslog att barnet skulle prata med låsaspappa (så att det finns flera att prata med, avisar inte barnet utan lyssnar) så sa barnet att barnet ser honom som en riktig pappa, barnet har 2 pappor enligt barnet. När jag frågade hur barnet ser mig så ryckte barnet bara på axlarna... Under dom dåliga perioderna svarar barnet inte på tilltal eller tittar ens åt mitt håll.
Barnet är fruktansvärt gnälligt - gnäller om allt. Spelar ingen roll vad jag och pappan gör eller inte gör. Barnet får tex frukosten serverad på morgonen då barnet är fruktansvärt morgontrött. Idag satt barnet och skrek över att den rostade mackan var degig - och så blir den ju när man ska hålla på att bråka om allt annat på morgonen och den får stå framme och vänta.
Barnet har skolskjus till och från skolan, men barnet tycker det är extremt jobbigt (psykiskt) att åka denna så vi har kommit fram till att jag eller pappan kör barnet. Men jag har sagt ifrån, jag orkar inte. Det är bara gnäll, gnäll, gnäll. När barnet kommer hem är det gnäll gnäll gnäll. Det är fel mellis, det är fel middag, det går för långsamt på netflix (för att jag tex sitter uppkopplad på datorn och ska då bara koppla ner). Här om veckan så var vi bjudna på middag. Vi hinner vara där i 5 (!!) minuter innan barnet börjar tjata om att barnet vill åka hem. Vi ska inte ens prata om gnället som är kring att gå och lägga sig och gå upp på morgonen.
Barnet är fruktansvärt lat. Alla andra ska göra saker åt barnet. Barnet lämnar ALLT framme. Skitiga kläder kan jag hitta i soffan eller på golvet i klädkammaren. När barnet tar av sig i badrummet så ligger kläderna kvar BREDVID smutskorgen. Disk lämnas överallt. Barnet reser bara på sig och går. Påminner man (spelar ingen roll om det är jag eller pappan) så blir det gnäll gnäll gnäll och sen kan barnet ta bort disken och sen sura i timmar efter. Barnet tjatar om mat hela tiden! Hungrig hela tiden, men det är alla andra som ska fixa det åt barnet. Barnet kan inte tänka sig att gå och fixa en macka själv... Barnets leksaker hittar jag överallt. Barnets rum ska vi inte prata om. Jag har föreslagit att vi ska hjälpas åt att städa upp, nix, det är jag som ska städa tycker barnet. Jag stänger bara dörren så slipper jag se det så får väl barnet leva i skiten tills barnet tröttnar.
Misstänker att det fungerar väldigt bra med tjat och gnäll hos bio mamma, för här fungerar det inte, utan det blir bara bråk. Förutom dom få gångerna jag eller pappan total ruttnar. Fel av oss men ibland orkar man inte bara...
Jag är så fruktansvärt trött. Vart tar man vägen? Pappan (min sambo) är sjukskriven för depression och utmattningssyndrom, så han orkar inte när barnet börjar. Men jag känner mig så undanknuffad. Vill barnet kolla på netflix så får jag surfa via min telefon. Vill barnet inte ha maten som jag föreslår så blir det barnet föreslår. Jag går med på det men jag är gluten och laktos intolerant och var även vegetarian, men fungerar inte just nu pga bonus. Jag vill åka i väg på en aktivitet för en vecka sen. Bonus totalvägrade och det slutade med att bonus fick välja aktivitet... Jag tycker om att hitta på saker. Jag åkte iväg för att göra något, borta ett par timmar och när jag kommer hem så gnäller barnet över att barnet haft så tråkigt för att den varit tvungen att vara hemma (vi bor så att man behöver ha bil och har för tillfället bara en) men när jag frågar vad barnet vill göra så är det vet inte och går in på sitt rum. Föreslår jag något så är det bara tråååååkigt.
just nu känner jag bara: gaaaaaaah!
Jag vet att det är orimiligt men just nu känner jag bara att jag skiter i barnet. Ligger inte barnets kläder i smutstvätten så kommer jag inte tvätta. Jag lagar den maten jag vill ha och tål samt äter tider som passar mig och så får pappan laga mat till sitt barn. Jag gör det jag vill göra och så får väl barnet ha tråkigt då eftersom barnet ändå inte kan komma på vad barnet vill göra och det jag föreslår passar inte. Det händer 1 på 10 gånger att barnet öht har 1 förslag på vad barnet vill göra.
Någon som bara kan stötta eller vad som? Känner mig så jävla trött och blä just nu!