• orolig och rädd

Ni som jobbar på HOTELL! Otrohet! hjälp!

Jag befarar att min fru varit otrogen och att "möten" har gjorts på ett hotell. Får hotellet lämna ut uppgifter om vilka som har bott där/betalat för rum? Måste man inte lämna uppgifter om vem man är, även fast man betalar kontant?
    Hur går jag till väga? jag vill inte gå in och fråga! Det är för pinsamt och nån kan ju känna igen mig, men om jag vet att de får lämna ut så skulle jag kunna tänka mig att göra det, åtminstone ringa... Det är ju inte så att de bor på hotellet nu, utan det är ju "dåtid". Jag vet även vad mannen heter, eller måste man veta personnummer också?

• Svar på tråden Ni som jobbar på HOTELL! Otrohet! hjälp!
  • Fkkdbdbdbdbdbbdbd

Kan fungera.

Krävs dock att din partner eller att du vet den misstänktes namn står på rummet. Står inte din partner där, och du inte vet den misstänktes namn så går det ej.

Du klär upp dig, köper blommor besöker hotellet och säger till personalen en historia, om de är din partner som bor där så kan du säga "min partner (namn) och jag firar 10år, och jag vill gärna överraska henne med dessa blommor, hon bor på hotellet med ... Sin bror.. Vad han nu heter...

Personalen kollar upp namnet.

Du kan också be om att få nummret till rummet och gå dit själv, eller skicka upp någonting.

Det krävs dock att du har ett vårdat yttre, uppklädd och ser allmänt framgångsrik ut.

Är du en fegis och kass skådis så kommer du aldrig att få veta. Och då kan du leva kvar där du är nu.

• Farfallos

Du har helt fel metod TS, och du är dessutom rent statistiskt mest sannolikt på fel spår. 

• Cliin

Man får aldrig lämna ut uppgifter om vem som bor eller har bott.
    Inte heller visa leg vid check in. Så man kan boka i vilket namn som helst egentligen.
    Hos oss händer det flera gånger i veckan att folk ringer och försöker få fram uppgifter. Inte lätt. Bättre att fråga din fru.

• Givdul

Det mesta är redan sagt. Bästa att fråga din fru? Varför tror du hon är otrogen på ett hotell, eller varför tror du hon är otrogen överhuvudtaget?

• Tihi
    Cliin skrev 2016-01-14 23:23:09 följande:
    Man får aldrig lämna ut uppgifter om vem som bor eller har bott. Inte heller visa leg vid check in. Så man kan boka i vilket namn som helst egentligen. Hos oss händer det flera gånger i veckan att folk ringer och försöker få fram uppgifter. Inte lätt. Bättre att fråga din fru.
    Stämmer det att man kan boka ett hotellrum i vilket namn som helst och hotellet kollar inget leg eller bekräftar namnet på något sätt vid in-och utcheckning? När man betalar med kort syns det väl att det är ett annat namn om man nu har använt ett falskt namn? Inte för att det bör spela någon roll så länge kunden betalar för sig men jag blir nyfiken eftersom att det säkert finns en och annan otrogen som checkar in under Herr och Fru Larsson fast dom är gifta på varsitt håll egentligen.
  • Purplecat12

Anställ en privatdetektiv istället.

• Givdul

Precis, eller prata med frun. Ni lever ihop! Ställ frågan?

• Cliin
    Tihi skrev 2016-01-15 00:00:25 följande:
    Stämmer det att man kan boka ett hotellrum i vilket namn som helst och hotellet kollar inget leg eller bekräftar namnet på något sätt vid in-och utcheckning? När man betalar med kort syns det väl att det är ett annat namn om man nu har använt ett falskt namn? Inte för att det bör spela någon roll så länge kunden betalar för sig men jag blir nyfiken eftersom att det säkert finns en och annan otrogen som checkar in under Herr och Fru Larsson fast dom är gifta på varsitt håll egentligen.
    Det är inte ovanligt att tex Anna Andersson bokat ett rum.
    Sen kommer paret och mannen betalar för rummet. Kort eller kontant. Så ja, det stämmer.
    Tänk på det själv nästa gång ni bokar. Frågar dom om leg? Jämför dom namn på betalkort mot bokning?
  • M1rella
    nevermind skrev 2016-01-15 20:39:03 följande:

Vi har total tystnadsplikt.

Nej, det har ni inte.

Däremot lämnar man inte ut namn på vilka som bor där av hänsyn till gästen.

Dock kan man som gäst säga att det är ok att bekräfta att man bor där och rumsnummer om någon kommer och frågar.
  • marmik

Någon tystnadsplikt finns väl egentligen inte men det är praxis att inte lämna ut info om gäster. Skulle du ringa till hotellet när de är där så skulle väl receptionen koppla fram ditt samtal, om de nu uppgett korrekt namn och du vet hans namn, och om de inte bett om att inte bli störda. Men om du verkar tro att du kan ringa till hotellet och fråga om de varit där vid ett tidigare datum - tror du verkligen att någon skulle orka leta?? Det lär de bara göra om polisen frågar... Lycka till, prata med din fru istället.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Jag hoppas verkligen att hotellanställda har så mycket vett att de enbart svarar "det kan jag tyvärr inte svara på" oavsett om man säger sig vara gift med en av personerna.

Jag skulle gissa på att det är policy på de flesta hotell också, det är inte heller deras jobb att hålla med upplysningar om gästerna. Misstänker man otrohet får man väl ta och prata med personen eller avsluta förhållandet, om det visar sig att man inte hittar något så innebär det knappast att man säger "jaha, då hade jag fel i min misstanke".

Man kan ju också föra det vidare till personer som lever under hot, vill vi att hotellpersonalen svarar på frågor från den som utgör hotet?

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Ni som jobbar på HOTELL! Otrohet! hjälp!