• TikTok

Nan ha eller baby semp?

Har en 2 månader gammal kille som fått Nan Ha från födseln. Har funkat bra men nu blir han inte nöjd så länge. Har ökat upp till 130 ml precis men han somnar vid 80 ml sen får vi byta blöja så han vaknar och sen äter han resten och då verkar han verkligen supermätt och han somnar.

Problemet är bara att han inte är nöjd mer än 1 timme sen stökar han och blir suttig igen. Napp blir han förbannad på men att äta varje timme är inte heller bra för tarmarna, även dom behöver vila mellan matningarna.

Har någon upplevt skillnad på Nan ha och babysemp? El kanske tillochmed Nan PRO?

Med dottern hade vi alltid baby semp och det funkade.

Önskvärt att höra andras erfarenheter. Det går verkligen inte att öka upp matmängden mer, har provat men det går ej.

• Svar på tråden Nan ha eller baby semp?
  • Mammatillelise

Testa dig fram. Om babysemp fungerade med dottern så testa det och se om det blir bättre. Om han är snuttig men inte vill ha napp så testa ditt lillfinger i början när han kanske inte förstår hur nappen fungerar :)

• hg129012

Jag har baby semp lemolac sensipro. Den höll sig min lilla sig mätt på 3,5-4 timmar. :)

• TikTok

Nan HA är ju sönderspjälkat mjölkprotein för bebisar som har risk för utveckla mjölkallergi samt att den är skonsammare mot magen. Innebär detta att den även mättar sämre då när det är sönderspjälkat eller nä?

Det var detta dom använde på sjukhuset så vi har bara fortsatt med detta hemma då min amning aldrig kom igång. Men man undrar ju om det kan vara skillnad? Samtidigt vill man inte heller få problem med hans lilla mage heller.

• Mammatillelise
    TikTok skrev 2016-01-14 19:26:20 följande:

Nan HA är ju sönderspjälkat mjölkprotein för bebisar som har risk för utveckla mjölkallergi samt att den är skonsammare mot magen. Innebär detta att den även mättar sämre då när det är sönderspjälkat eller nä?

Det var detta dom använde på sjukhuset så vi har bara fortsatt med detta hemma då min amning aldrig kom igång. Men man undrar ju om det kan vara skillnad? Samtidigt vill man inte heller få problem med hans lilla mage heller.

På vårt bb använde dom baby semp men när vår lilla fick problem med magen sa dom på BVC att vi skulle testa baby semp lemolac och det fungerade jätte bra. Barnmorskan sa även att alla "vanliga" ersättningar innehåller ungefär samma sak så det inte spelar någon roll.
  • Rani

Prova att ge mindre och oftare. Det har vi fått göra i den åldern. Om man ser till barn som ammar så är det ju inte så ovanligt att de vill äta hela tiden. Så ge 60 eller 90 med tätare mellanrum. Varför ger ni HA och inte vanlig pro?

Svar på tråden Nan ha eller baby semp?