• Maggan63

Säga upp sig?

Hejsan, jag har börjat komma in i en depression nu pga jobbet!

Sitter bara hemma och pratar nonstop och jag mår riktigt dåligt av det!

Får 82 kr, har ingen sjuklön heller!

Träffar alltså inte några människor, min sambo har jag inte tid med och får jämt höra av otrevliga människor!

Jag klarar det inte längre men jag är så rädd för att säga upp mig!!

Söker jobb som bara den och har eventuellt ett på g men det är inte säkert! Skall också börja med ett eget "hobbyföretag" snart.

Men hur talar man om för sambon att man vill säga upp sig samt hur talar man om det för chefen???

• Svar på tråden Säga upp sig?
  • Timpan69

Man skaffar ett nytt jobb INNAN man säger upp sig, om man inte har ekonomi.

Eller börjar studera.

• njursten

Fast om man mår så dåligt av jobbet så kan det va värt att vara arbetslös ett tag.
    Hälsan är mycket viktig!

Hoppas de löser sig allt ts!

Kram

• Solitaire

Men hur mycket jobbar du per dag egentligen om du inte har tid med din sambo? De allra flesta har väl sitt sociala liv efter arbetsdagens slut?

• Lena

Sjuklön har du rätt till oavsett. Är du med i facket? De kan hjälpa dig vid problem med arbetsgivaren.

• Maggan63

9-13 och 16-21

Alltså timmar som han aldrig är hemma är jag "ledig"

japp men står på avtalet att jag inte har rätt till sjukförsäkring.

• Lena

Det låter som ett oskäligt avtal och oskäliga avtal är inte giltiga. Därför ska du prata med facket.

• Maggan63

För den delen har jag inte OB tillägg heller...vet inte om det spelar någon roll

Som sagt arbetar ju hemma :/

• EnGladPingvin

Sjuklön är lagstiftad och inget som kan avtalas bort. Kontakta facket. Om du inte är medlem är det hög tid att bli det. En del fackförbund kan du ringa anonymt och få rådgivning även om du inte är medlem.

• Timpan69
    Maggan63 skrev 2016-01-13 20:58:43 följande:

För den delen har jag inte OB tillägg heller...vet inte om det spelar någon roll

Som sagt arbetar ju hemma :/

Arbetar du hemma?
  • Maggan63

Som jag skrev i inläggets början : Sitter bara hemma och pratar nonstop och jag mår riktigt dåligt av det!

• Anonym (va?)
    Maggan63 skrev 2016-01-13 21:29:11 följande:

Som jag skrev i inläggets början : Sitter bara hemma och pratar nonstop och jag mår riktigt dåligt av det!

Jag fattar inte! Vad menar du?
  • njursten
    Anonym (va?) skrev 2016-01-13 21:31:08 följande:
    Jag fattar inte! Vad menar du?
    Tror hon menar att hon är telefonförsäljare! Eller?
Svar på tråden Säga upp sig?