Tips ang få bostad i Stockholm mottages!
Hej!
Jag och min fd sambo gick isär för ett tag sedan vilket innebar att jag blev tvungen att flytta hem till föräldrarna igen då han stod på hyreskontraktet.
Jag är väldigt angelägen om att hitta mitt eget så snart jag bara kan då jag i princip blir deprimerad utav att ha bott hemifrån x antal år och sedan flyttat hem igen, därav har jag rätt bråttom.
Jag har sedan jag flyttade in tillbaka hos föräldrarna sökt och sökt lägenheter, både i andrahand via och självklart via Bostadsförmedlingen(har ca 4 år där), även massa andra sidor som Qasa, Hittarum osv. Alla sidor man kan tänka sig. Även medlem hos så många andra förutom Bostadsförmedlingen jag kan komma på som tex Tyresö bostäder, Hässelby hem, Einar Mattson m.fl
Jag var inne på att låna till bostadsrätt men den idén skippade jag rätt snabbt då jag insåg att mitt sparande inte alls uppnådde i närheten utav en kontaktinsats. Så det är dessvärre inte ett alternativ.
Nu spånar jag alltså efter en hyresrätt 1a alt 2a, maxhyra ca 6500:- helst mindre. I Stockholm.
Jag är inte ute efter rum hos någon eller hyra in mig i någons källare, utan en helt egen lägenhet är det jag önskar!
Det jag söker är tips på hur man kan gå tillväga, alla SERIÖSA tips mottages.
Tack på förhand!