• Anonym (T.k)

Familjerätt

Idag ringde jag familjerätten för boka in ett samarbetssamtal, mitt ex skulle bekräfta innan och hon ringde sedan upp och vi blev istället inbokade på ett möte hos socialen. Någon som vet varför det blev så?

• Svar på tråden Familjerätt
  • Anonym (T.k)

Jag har hört! Kan ha så fel som det bara går och då ber jag om ursäkt redan nu men Att det finns samarbetssamtal på familjerätten. sen att det finns samarbetssamtal på socialen. Alltså att det innebär olika ?

• Anonym (soc)
    Anonym (T.k) skrev 2016-01-12 22:02:36 följande:

Jag har hört! Kan ha så fel som det bara går och då ber jag om ursäkt redan nu men Att det finns samarbetssamtal på familjerätten. sen att det finns samarbetssamtal på socialen. Alltså att det innebär olika ?

Fast nu är ju Familjerätten en del av Socialtjänsten. Så om du ska på möte hos Familjerätten så är det ju på Socialtjänsten.

Sen kan man ju ha samtal hos båda men man blir ju inte bara inbokad på ett samtal hos den andre när man ska till den ene. Ungefär som att om du ska till ögonläkaren  på sjukhuset så är det inte en gynekolog du får träffa helt plötsligt.
  • Anonym (T.k)

Ok. Vi har varit på samtal innan nämligen och denna gången skickade de oss till ett annat ställe. Men de kanske har familjerätten på olika adresser också.

Svar på tråden Familjerätt