Jag lämnade barnens pappa av många olika anledningar inte för att det var något jag ville men det fungerade inte. Då var min son 1,5 år och min dotter 6 månader. Bodde hos mina päron i flera månader innan jag fick mitt egna hem/lght.
Det var extremt jobbigt i början då min son hade en rolig far o son relation(pappa är bäst i världen). Det var bara tjat om honom och frågot som "varför får jag inte träffa pappa?" Samtidigt som jag kämpade med hemmet likaså som att gå till komvux och fixa mina betyg, det var alltid en kamp och att inte falla ihop. Man kan inte riktigt göra det när man har barn, men vissa saker var bara att göra. Samtidigt försökte jag tillåta mig själv att det fick vara stökigt under en period. Man orkar inte vara supermom!
Men det som har fått mig att orka är att jag hade ett mål. Mitt mål var, sen jag var gravid med min son egentligen, att ta mitt gymnasiumbetyg och att studera vidare eller att vara klar med en utbildning alt. ha ett jobb när min son börjar skolan. Detta mål har jag nu faktiskt nått.
För mig har det nog varit att sätta upp delmål för mig själv för att jag inte ska ge upp orken. När man når sina mål blir man mer nöjd med sin tillvaro (vad jag känner och tror på) :). Jag har en annan energi nu än för några år sedan och det blir alltid annorlunda år för år men det blir lättare när barnen är lite mer självständiga.
Men jag är fortfarande trött och ensam.