Frivilligt barnfri kvinna och man med barn?
Finns du frivilligt barnfria kvinna som lever med en man som har barn? Hur ser ert liv och vardag ut? Jag är tillsammans med en man som har barnen så gott som heltid, endast någon helg per år har mamman dem av orsaker jag inte tänker gå in på här. Så man kan säga att han har dem på heltid. Jag är frivilligt barnfri, värdesätter min frihet och min självständighet. Vill inte bli låst av att vara förälder utan kunna göra de saker jag vill och utan att känna krav på en massa måsten som man har om man har barn. Jag vill också kunna ha kravlös tid tillsammans med min man, att kunna göra saker tillsammans på egen hand som ett par.
Jag funderar nu om detta kan fungera i längden en frivilligt barnfri kvinna och en man med bar på heltid? Vi har varit tillsammans i ett år men någon barnfri tid är inte att tänka på, det blir någon helg per år, kanske tre ? fyra helger och då är det frågan om ett dygn per gång. Annars är barnen ständigt med (de är i skolåldern men vill alltid vara med oss). Jag känner att det är tungt de alltid är med. Jag är lite av en ensamvarg och trivs med det och den enda människa jag vill ha nära är min partner. Andra vill jag umgås med de stunder jag vill, inte ha någon påtvingad i mitt sällskap.
Jag trivs ändå med hans barn och gillar att göra saker tillsammans men det tar så mycket energi att ha någon inpå hela tiden och jag kan aldrig riktigt slappna av och vara mig själv. När jag vaknar är de där, de är ständigt där?. Och smiter vi iväg en halvtimme eller timme på en promenad väntar de där hemma. Bara tanken på att någon sitter och väntar och att klockan tickar och snart måste man gå tillbaka? att passa tider och vara bunden gör att det känns fruktansvärt tungt för mig. Jag skulle ändå vilja se hur det skulle kunna fungera, hitta en lösning. Att bo tillsammans tror jag är uteslutet, men jag vet inte. Tar gärna emot synpunkter av andra frivilligt barnlösa i liknande situationer eller personer som känner igen sig i det jag skriver.