• Stiffin

Var det vattnet!?

Hej!
    Jag är gravid i 36+6 idag och börjar lite "smått" (läs: enormt) längta efter att få träffa lillebror nu. I natt kunde jag inte sova, as usual, och satt i soffan och tittade lite på TV. Helt plötsligt blev filten jag satt inlindad i blöt (var naken i övrigt). Inte enormt mycket, inte som om man släppt en vattenballong direkt, men pölen var kanske en decimeter lång och 3-4 centimeter bred. Den luktade ingenting speciellt (har läst att fostervatten ska lukta saltigt, som hav eller sperma) och jag tog på mig trosor och satte i en binda för att se om det skulle fortsätta. Det har dock inte hänt någonting mer sedan dess. Det har inte kommit en droppe till (som jag märkt). 

Kan vatten komma sådär stötvis och sedan upphöra helt eller var det någonting annat i natt? En väldigt vattnig och plötslig flytning eller råkade jag kissa på mig? Fattar ingenting.

• Svar på tråden Var det vattnet!?
  • Iowhannah

Eftersom det inte kom nåt mer och du inte verkar ha fått värkar ellet nåt, så var det nog en väldigt vattnig flytning.

• Mika86

Slemproppen kan va antingen vattnig med, eller en flytning.

Är det vatten så brukade inte sluta så tvärt utan fortsätta rinna

• fantasy06

Mitt vatten gick utan att jag visste om det. Kom in till förlossningen i v 40+3 pga blödning o då visade det sig att jag inte hade något vatten kvar.

Var inne 3 veckor tidigare då jag precis som TS blev blöt fast i trosor o byxor. Åkte in för att kolla det men då hade jag jätte mycket fostervatten. Bättre att kolla upp det en gång för mycket än för lite är min filosofi. Eller iaf ringa o rådfråga.

Svar på tråden Var det vattnet!?