• snowybaby

Vattenavgång 25+2. Inga värkar.

Kom in till förlossningen pga flytningar. Undersökt och fick reda på att jag va öppen 2 cm. Värkhämmande dropp och kortison. Flyttad från Karlstad till Uppsala i ambulans. Ätit antibiotika i snart 10 dagar vattnet gick 2 dagar senare i 25+2. Nu 8 dagar senare har jag flera gånger trott att förlossningen ska dra igång men kroppen har lurat mig och nu känner jag nästan ingenting. Läkarna säger att 95% föder inom 2 veckor från vattenavgång. Min tapp är 1.5 cm. Vill att min Wilma stannar så länge som de går men samtidigt har Jag inget vatten för de rinner ut lika fort. Nu letar jag personer med liknande erfaranheter. Behöver allt pepp jag kan få. Kram

Min blogg - www.natalina.se
  • Svar på tråden Vattenavgång 25+2. Inga värkar.
  • Sommarmalva

Har tyvärr ingen erfarenhet av detta men ville bara säga att jag hoppas det går bra för er och att den lilla stannar där inne ett tag till. Lycka till!

• Lavas mamma

Jag har två liknande resor i bagaget. Första gången gick vattnet vecka 26+5. Fick infektion exakt två veckor senare så barnet plockades ut.

Andra gången fick jag små blödningar 25+5, så då sattes kortison in. En vecka efter 26+5 ( samma som barnet innan) gick vattnet. Barnet plockades ut akut 27+6 pga infektion.

Vilken vecka är du i nu?

Svar på tråden Vattenavgång 25+2. Inga värkar.