• Superba Supernovan

Hur ofta och hur mycket godis äter ni???

Som rubriken lyder, hur mycket godis äter ni och hur ofta äter ni godis? Jag och min sambo är så olika i detta med godisköpande/ätande och åsikter så jag måste få fråga hur andra tänker och gör?
    Då menar jag alltså total godiskonsumtion, under typ en vecka. En snickers i bilen på vägen hem, godis framför tv på kvällen, godis på jobbet för att orka, lördagsgodis, helgmys... Allt!

• Svar på tråden Hur ofta och hur mycket godis äter ni???
  • fluu

Grejen med godis(köpt) är att jag egentligen inte tycker att det är gott, men ibland blir jag så våldsamt sugen och köper och smäller i mig ett halvt kilo på samma dag. Sedan dröjer det ett kvartal/halvår till nästa gång. Har dock andra laster

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • mammaåten

Aldrig. Eller som föregående, gillar inte godis egentligen. Ibland blir jag sugen och köper lösgodis för typ 30 kr och äter upp den påsen på typ tre dagar. 

Sedan äter jag fikabröd ibland om det räknas som godis, men det är bara om man är bortbjuden i princip. 

• Guldrosen

Äter/köper inte så mycket godis. Men när det händer att jag köper godis så är det nog ett kilo eller så men då är vi fyra vuxna personer på det godiset. Jag skulle gissa att jag äter ett kvartskilo godis i kvartalet. Jag älskar smågodis därför kan jag inte ha det hemma, skulle förmodligen äta ihjäl mig? Jag äter heller inte så mycket kakor/bakelser/bullar eller glass. Bakverk har jag aldrig lagt mig till med att äta för jag var allergisk mot mycket i min ungdom. Man kan säga att jag inte fått någon rutin på att äta bakverk/fika.

• Grande Rock

Fram till årskiftet: Så gott som dagligen, och ibland ganska stora ransoner.
    Än så länge efter årsskiftet: Inte alls, men nog fan är man lite sugen nu.

Born to lose, live to win!
  • Erica01

Tills jag tog mig ordentligt i kragen för 10 veckor sen: ca 3hg smågodis i snitt 2-3 gånger per vecka samt lite glass och chips. Bara på kvällar efter barnen somnat...

Numer äter jag ett par bitar mörk choklad och lite lakrits ibland på lördagkvällar. Inget annat snask. Sån befrielse!

• Aniiee

Varje dag (choklad. Oftast av viss kvalitet....) Det blir kanske upp till 40 gram. Varannan till varje dag dricker jag ett glas oboy eller varm choklad. Två till tre gånger i veckan äter jag efterrätt. Någon gång i veckan smäller vi i oss "lördagsgodis", typ lösgodis eller ett gäng godispåsar som kinapuffar, marianne, non stop och så vidare.

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • K grrl

Lösgodis, mjölkchoklad o dyl: 2-3 stycken i månaden.

Mörk choklad >75%, hemmapopcorn: flera gånger i veckan.

Glass, fikabröd: någon gång i veckan, men inga jättemängder.

• K grrl
    K grrl skrev 2016-01-09 17:11:00 följande:

Lösgodis, mjölkchoklad o dyl: 2-3 stycken i månaden.

Mörk choklad >75%, hemmapopcorn: flera gånger i veckan.

Glass, fikabröd: någon gång i veckan, men inga jättemängder.

Kan tillägga att maxmängden är en liten Snickers, när jag skriver stycken menar jag en punschpralin, eller en Marianne, eller en Rollokola.
  • Velmaja

Äter aldrig godis. Men glass/eller fikar kanske en gång i månaden.

Svar på tråden Hur ofta och hur mycket godis äter ni???