• Anonym (JaneDoe)

Trött på att vara singel

Hej alla på FL!

Nu börjar jag bli väldigt trött på att vara singel , så jag har en fråga : Hur gör ni andra homosexuella för att hitta en partner ? Jag har varit medlem på QX i flera år men där tycks det bara finnas medelålders män som är ute efter sex. Jag har även testat "valiga" dejtinsidor men där finns finns det ju inte så många homosexuella kvinnor.

Det är föga troligt att jag bara skulle råka springa på en ev framtida partner i mitt vardagliga liv då jag inte är den som är så fruktansvärt social av mig utan jag har mina vänner som jag umgås med och träffar således inte så många andra. Krogen är ganska ointressant för mig , så nu frågar jag er : Hur träffade ni eran partner ? Alla tips är välkomna!

Är tjej och runt 25.

• Svar på tråden Trött på att vara singel
  • Anonym (JaneDoe)

Är det verkligen ingen som har förslag? Allt uppskattas och har ni frågor så fråga gärna!

• Anonym (BisexMan)

Det är inte lätt.
    Men försök gå på t.ex Rfsl träffar, vanliga fika stunder då de har det i din stad. Kolla med din Rfsl förening då de har öppet café typ..
    Åk på Pride, där finns många trevliga som är som vi :)
    Man behöver inte berätta för alla man möter -bara de man tror förstår och kanske är som du :)
    Men att träffas via nätet tror jag är svårare, dt är oftast sex och inget annat -iaf för mig som är Man ;)

Ge dig ut i verkligheten och visa vem du är där ;)

Lycka till

• Anonym (Samma situation)

Är 21 år och i precis samma situation. Är inte öppet lesbisk så har aldrig hittat någon tjej, trots att jag alltid har massa killar efter mig. Jämnåriga vänner börjar gifta sig och skaffa barn och jag har aldrig ens pussat någon jag tyckt om.

• Anonym (swipe)

Min nuvarande tjej träffade jag på Tinder - och innan vi blev ihop fick jag till flera dejter via Tinder med.

• Anonym (Samma situation)

Har testat qx utan resultat. Folk är oftast inte så himla aktiva där är min erfarenhet. Är tinder enda möjliga? Är ju som sagt inte öppen ännu. Skulle kännas mycket enklare att ha någon vid sin sida först så man kan stötta varandra. Då kan man ju dessutom komma ut på ett väldigt naturligt och avslappnat sätt tänker jag. Det är ju bara att ta med sin flickvän och presentera henne för vänner och familj precis som man skulle gjort med en pojkvän.

• Anonym (swipe)
    Anonym (Samma situation) skrev 2016-02-06 16:54:45 följande:

Har testat qx utan resultat. Folk är oftast inte så himla aktiva där är min erfarenhet. Är tinder enda möjliga? Är ju som sagt inte öppen ännu. Skulle kännas mycket enklare att ha någon vid sin sida först så man kan stötta varandra. Då kan man ju dessutom komma ut på ett väldigt naturligt och avslappnat sätt tänker jag. Det är ju bara att ta med sin flickvän och presentera henne för vänner och familj precis som man skulle gjort med en pojkvän.

Jag förstår nog inte riktigt. Vad behöver du stöttning i? Menar du att det är läskigt att komma ut? Läskigt att visa sin bild öppet i en dejtingapp?

Fördelen med Tinder är att du faktiskt inte behöver vara öppen med att det är just tjejer du letar efter, om du inte vill. Ingen som ser din profil behöver veta. Visst är det lättare att attrahera flator om man är öppen med att man är lesbisk, men det är faktiskt inget måste.

Min erfarenhet av dejtingsajter och dejtingappar är att det är väldigt vanligt att tjejer söker "både män och kvinnor". Det är alls inget konstigt.

Välj en snygg bild och kör hårt!
Svar på tråden Trött på att vara singel