• malina 87

Mollipect och graviditet

Kan man ta mollipect när man är gravid? Är i v 36 och har sedan en veckas tid enormt jobbig hosta. Känner att jag behöver något för hostan nu när jag inte ens kan sova längre på nätterna pga den jobbiga hostan.

Har ni nå andra tips på vad man kan ta för något när man har rethosta?

• Svar på tråden Mollipect och graviditet
  • Ellie
    Snövits skrev 2016-01-08 22:38:42 följande:
    Du får nog läsa på fass.se
    Eller ännu hellre janusinfo.se
    Jag tycker att Bafucin har viss effekt vid rethosta.
  • MissHelene

Hör med personalen på apoteket, dom har stenkoll har min BM lovat mig om hostmedicinbehovet skulle uppstå :) hon har berättat vad jag får ta o inte ta men d var så längesen nu och jag har inte behövt ngn hostmedicin så har tyvärr glömt vilka som e ok :)

• Minci89

Hej, jag har hostat sen v.22 (är i 34 nu) pga en hemsk förkylning, läkaren skrev ut Mollipect åt mig och när jag skulle hämta ut det på Apoteket dubbelkollade personalen att det var OK för gravida. Tog den i en vecka och det var mycket lättare att hosta då och mycket bättre nu. Dock mycket biverkningar som skakningar, illamående, torr mun osv.

• Linnis92

Jag fick den utskriven igår på grund av graviditeten, är gravid i i vecka 20. Skulle inte vara några problem om man doserade som vanligt! :)

Hade köpt Bisolvon som jag blev rekommenderad av apotekspersonalen som läste i det lilla bladet att det skulle vara okej att ta. Ringde dock och dubbelkollade med läkaren och den skulle jag absolut inte använda! Så fick mollipect utskrivet istället.

• Ellie
    Linnis92 skrev 2016-01-09 05:31:28 följande:
    Jag fick den utskriven igår på grund av graviditeten, är gravid i i vecka 20. Skulle inte vara några problem om man doserade som vanligt! :)
    Hade köpt Bisolvon som jag blev rekommenderad av apotekspersonalen som läste i det lilla bladet att det skulle vara okej att ta. Ringde dock och dubbelkollade med läkaren och den skulle jag absolut inte använda! Så fick mollipect utskrivet istället.
    Märkligt. Bisolvon är inte värre än Mollipect. Däremot har den väl inte mycket effekt på hosta, så det kan ju varit det läkaren menat.
Svar på tråden Mollipect och graviditet