• Åttionian

Valutgången 2018

Hur tror ni att det blir? Några större ökningar eller tapp för något parti? Några partier som intar eller åker ur riksdagen? Förändringar i placeringarna 1, 2, 3, osv?

Fritt fram att diskutera.

• Svar på tråden Valutgången 2018
  • Litet My

Tror 1: M 2:SD och 3:S (om dessa inte byter partiledare och gör sig av med MP). Tror att åtminstone KD och L åkt ut men att V växt något.

• Litet My
    Åttionian skrev 2016-01-08 09:17:17 följande:

Är det verkligen så sannolikt att M växer om S?

Det tror jag, S sjunker hela tiden enl undersökningarna och M växer.
  • Ellindra
    Åttionian skrev 2016-01-08 09:17:17 följande:

Är det verkligen så sannolikt att M växer om S?

S leder bara knappt och har ju tappat en del så risken är väl ganska stor.
  • kuffat

SD majoritet

Moderater på avlägsen andra plats, rödingar kommer förmodligen vara kvar.

• Åttionian
    kuffat skrev 2016-01-08 11:23:34 följande:

SD majoritet

Moderater på avlägsen andra plats, rödingar kommer förmodligen vara kvar.

Du tror på allvar alltså att SD kommer att öka med hela 38 %-enheter?

Ja, jag säger då det...
  • kuffat
    Åttionian skrev 2016-01-08 12:05:13 följande:
    Du tror på allvar alltså att SD kommer att öka med hela 38 %-enheter?

Ja, jag säger då det...

Jag vet att det vad det andra partiet har gjort är oförlåtligt och hoppas att folk är lite smartare än att rösta på dom som har förstört Sverige i grunden.

Inte utan anledning som SD är Sveriges största parti dagens läge.

Ju mer folk får se vad islam är, inte bara på nyheter utan på egna gator ju fler kommer vilja rösta för Sverige och inte emot.

• FDFMGA
    Åttionian skrev 2016-01-08 07:48:05 följande:
    Hur tror ni att det blir? Några större ökningar eller tapp för något parti? Några partier som intar eller åker ur riksdagen? Förändringar i placeringarna 1, 2, 3, osv?

Fritt fram att diskutera.
    Tror KD försvinner för gott - och det vore ju en god sak i sig.

Men dessvärre tror jag att SD kommer att behålla platsen som tredje största parti med S som nummer två medan M blir största partiet.

Fast det kan hända mycket fram till valet, jag är inte säker på att den här regeringen kommer att bestå hela perioden och en starkare regering skulle förmodligen gynna såväl S som deras samarbetspartier.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • themia

MP får egen majoritet - SD åker ut!

(vadå - man får väl ha visioner)

• Mentat

Det är långt till 2018. Det hinner komma nya affärer och nya kriser som påverkar folk innan dess, många gånger om.

• Åttionian
    themia skrev 2016-01-09 01:07:58 följande:

MP får egen majoritet - SD åker ut!

(vadå - man får väl ha visioner)

• Åttionian
    Mentat skrev 2016-01-11 18:30:41 följande:

Det är långt till 2018. Det hinner komma nya affärer och nya kriser som påverkar folk innan dess, många gånger om.

Självfallet. Tror du att AKB kommer att lyfta ditt parti Moderaterna?
  • Mentat
    Åttionian skrev 2016-01-11 19:24:09 följande:
    Självfallet. Tror du att AKB kommer att lyfta ditt parti Moderaterna?
    Tyvärr känns det inte riktigt så. AKB är nog kompetent och kunnig men hon framstår inte som någon _ledare_.
  • Åttionian
    Mentat skrev 2016-01-12 07:31:34 följande:

Tyvärr känns det inte riktigt så. AKB är nog kompetent och kunnig men hon framstår inte som någon _ledare_.

Jag har gjort samma analys. Känns inte som det är riktigt riv i den kvinnan (det var det visserligen inte i Mona Sahlin heller).

Nej, det behövs mer eldiga kvinnor som Gudrun Schyman (vare sig man gillar hennes politik eller ej), Maria Wetterstrand och i någon mån Maud Olofsson.
  • Mentat
    Åttionian skrev 2016-01-12 08:17:57 följande:
    Jag har gjort samma analys. Känns inte som det är riktigt riv i den kvinnan (det var det visserligen inte i Mona Sahlin heller).

Nej, det behövs mer eldiga kvinnor som Gudrun Schyman (vare sig man gillar hennes politik eller ej), Maria Wetterstrand och i någon mån Maud Olofsson.
    AKB kanske tar sig. Annie Lööf hånades inledningsvis, med rätta tyckte jag, för att vara en floskelmaskin men jag tycker att hon har spottat upp sig rätt rejält.

Schyman är en oerhört skicklig politiker och en duktig ledare, det har jag inget problem med att konstatera trots att jag avskyr hennes sexistiska politik.
Svar på tråden Valutgången 2018