• kirneh

Hjälp, jag har en rosa tröja (kille). Vad passar till den?

Hej!

Jag har en rosa tröja. Skäms En sån här: http://www.amazon.co.uk/Gant-Mens-Sw.../dp/B006BJUE5K  Skäms

Jag har aldrig nånsin haft nått i rosa förut. Vad passar till den? Mörkblåa jeans tycker jag själv fungerar åtminstone. Hur är det med mörkgråa byxor? Eller nåt annat? 

Om jag vill ha en skjorta under, vad kunde den vara för färg/mönster (eller kragen på den, själva skjortan kommer ju inte att synas så mycket)?

Alla hjälp tas emot med tacksamhet! Skrattande

(Jag har studerat på handelshögskola, ja. Men det var många år sedan!)

• Svar på tråden Hjälp, jag har en rosa tröja (kille). Vad passar till den?
  • BuoBä

Googla "how to style a pink sweater man" och kolla bilderna.

• Lena

Det mesta utom rött och grönt brukar funka bra. Grått, blått och vitt är höjdare.

• Kim Possible

Beror ju lite på vilken stil man har, det finns egentligen inga "regler". Finns de som matchar rosa med orange, mintgrönt och allt möjligt, men för att lyckas med det krävs en viss stilsäkerhet även i snitt på kläder t ex som åtminstone inte jag behärskar eller klär i. 

Rosa (som i lite ljusare rosa) är en sommarfärg för mig, då matchar jag helst med blekare jeans, ljusblått, vitt, beige, ljusgrönt/turkost eller som alltid blått i olika nyanser. Har jag det vintertid blir det jeans då med, blått, svart, grått. Oftast är det då lite mörkare nyans av rosa. Ingen älsklingsfärg hos mig (gissa vad det är... ;) ), men jag har några plagg.

Maken brukar ha rosa skjorta till marinblå v-ringad tröja och mörkare jeans, svarta skor. Äldsta sonen hade en väldigt snygg randig skjorta i vitt/rosa/vinrött till blekta jeans häromveckan. Svart läderskärp och blå sneakers. 

Yngsta tonåringen matchar som han vill och tycker för. Det har han alltid gjort. Alla färger hit och dit, så frågar du honom kan du ha vad som helst. Fast då har han även gjort det lite till en egen stil, ända sen tidig ålder. Svart hatt i stetsonmodell, turkosa byxor och röd tisha med tryck - inga problem. Nu har han blivit lite mer modest, vilket faktiskt är tråkigt, men det hör väl till åldern det med. 

• Kim Possible

För många mönster i kombo skulle jag akta mig för. Vissa kan ha det, om man som sagt har utvecklat en slags "egen" stil och är väldigt stilsäker. För oss andra blir risken stor att det bara blir en enda stor mischmasch. 

Ränder och rutor brukar funka om de inte är väldigt olika i storlek och färg t ex. Prickigt går bort på allt i min värld, men det är ju jag det. Smaken är ju delad.

Mörkgrå byxor går jättebra till rosa. Vill du ha något över skjortan skulle jag satsa på jeans i valfri nyans alt svarta byxor och haft en grå kofta/slipover istället. 

Svar på tråden Hjälp, jag har en rosa tröja (kille). Vad passar till den?