Beror ju lite på vilken stil man har, det finns egentligen inga "regler". Finns de som matchar rosa med orange, mintgrönt och allt möjligt, men för att lyckas med det krävs en viss stilsäkerhet även i snitt på kläder t ex som åtminstone inte jag behärskar eller klär i.
Rosa (som i lite ljusare rosa) är en sommarfärg för mig, då matchar jag helst med blekare jeans, ljusblått, vitt, beige, ljusgrönt/turkost eller som alltid blått i olika nyanser. Har jag det vintertid blir det jeans då med, blått, svart, grått. Oftast är det då lite mörkare nyans av rosa. Ingen älsklingsfärg hos mig (gissa vad det är... ;) ), men jag har några plagg.
Maken brukar ha rosa skjorta till marinblå v-ringad tröja och mörkare jeans, svarta skor. Äldsta sonen hade en väldigt snygg randig skjorta i vitt/rosa/vinrött till blekta jeans häromveckan. Svart läderskärp och blå sneakers.
Yngsta tonåringen matchar som han vill och tycker för. Det har han alltid gjort. Alla färger hit och dit, så frågar du honom kan du ha vad som helst.
Fast då har han även gjort det lite till en egen stil, ända sen tidig ålder. Svart hatt i stetsonmodell, turkosa byxor och röd tisha med tryck - inga problem.
Nu har han blivit lite mer modest, vilket faktiskt är tråkigt, men det hör väl till åldern det med.