• Groddens

3månaders sömn

Hej! Lite nyfiken på hur era bebisar sover? :) Min lilla kille är 3mån och somnar för natten strax efter 22 äter ca 3-4gånger innan han vill gå upp vid 8tiden sedan sover han vid 11ca 1tim, vid 13-15.30, en tim vid 18 tiden och en kortis vid 20.

Några dagar ville han upp och busa vid 3tiden på natten men verkar ha släppt..

• Svar på tråden 3månaders sömn
  • Iowhannah

Oj! Min lillkille är också tre månader och jag är så tacksam över att han inte äter så ofta på nätterna! Han somnar för natten vid 23 (oftast, har man tur kan man få honom att somna tidigare), sover typ 5-6 timmar innan han vill ha mat och sen sover han 3-4 timmar till. Efter förmiddagsmålet leker/busar/myser vi ett tag (typ en och en halv timme), sen blir han trött och sover oftast till lunch (så 2-3 timmar). Efter lunch leker vi nån timme och sen tar vi en promenad så han får sova lite till. På eftermiddagen och kvällen brukar han vara piggare så då kan han vara vaken lite längre. Antar att han är i nån tillväxtperiod eller så nu för han sover väääldigt mycket för tillfället.

Svar på tråden 3månaders sömn