• erian

Bli gravid efter MA

Har fått konstaterat MA och tagit två omgångar cytotec. Snart en vecka sen andra dosen och jag blöder fortfarande en del. Min fråga nu är om jag kommer att ha ägglossning snart efter detta eller kommer det en mens först? Eller räknas denna blödning jag har nu som mens typ?

Vet inte alls när vi ska börja försöka bli gravida igen, det är så svårt nu att räkna ut igen för att kunna planera... Dela gärna med er av era erfarenheter när ni skulle försöka igen. Vill gärna bli gravid så fort som möjligt....

• Svar på tråden Bli gravid efter MA
  • Anonym (MA v.13)

Hej! Utgå från din nuvarande blödning som mens. Därefter är det vanligt att få nästa mens fyra till sex veckor efter missfallet (även om det kan bli både tidigare och senare för vissa), och den föregås oftast av ägglossning. Så om det känns bra att försöka på nytt så kan ni sätta igång så snart du slutat blöda!

Vi försökte på nytt direkt efter att jag slutat blöda från mitt ma. Ingen ny graviditet för mig än dock. Men många hinner ju bli gravida igen innan de ens hinner få första mensen efter missfall, så det kan ju gå fort också :)

Kram och lycka till.

• Anonym (3 MA)

Det är mycket vanligt med utebliven äl efter MA och därmed lång cykel. Sen brukar det ordna upp sig igen. Ni kan sexa när du slutat blöda helt.

Svar på tråden Bli gravid efter MA