• Zinna80

Betala för IVF på RMC Linköping

För att göra en lång historia kort. Vi har ett antal år bakom oss med att försöka få barn. 1 gång har vi lyckats vilket resulterade i en frisk liten flicka. Vi har även några missfall men överlag så skulle jag nog våga påstå att vi har svårt att bli gravida.

Hur som helst nu har vi nått en punkt då vi måste ta hjälp ev. genom IVF. Eftersom vi har ett barn så får vi stå för "kalaset" själva. Vi bor inte direkt i närheten av någon privat IVF-klinik och det bästa (utifrån närhet till klinik) för oss vore att göra det på RMC i Linköping. Min fråga då....kan man det trots att vi ska betala själva? Eller är det bara landstingsförsök som görs där? Någon som vet? Hur går man tillväga i så fall?

• Svar på tråden Betala för IVF på RMC Linköping
  • Adalia84

Hej! Pga mer frikostiga försök (till första barnet) har inte rmc resurser att hjälpa till med syskonförsök just nu. Tyvärr. Vi är i samma situation och har valt en privatklinik. Dock finns det e privat samarbetspartner (karolinakliniken) där man kan få göra delar av behandlingen. Vi behöver bara åka 2 ggr till privatkliniken vilket ju är skönt.

Lycka till!

• Zinna80

Åh, tack för ditt svar! Då får det bli att söka till privat klinik så småningom! ???? Lycka till till er med!

• Frontline

Vi gjorde privat på RMC i Linköping för att få ett syskon och bekostade kalaset själv.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Adalia84

Oki när var detta? När jag ringde sa dom att dom inte gjorde syskonförsök 2015 eller 2016 iaf!

Frontline skrev 2016-01-06 16:00:05 följande:

Vi gjorde privat på RMC i Linköping för att få ett syskon och bekostade kalaset själv.

• Frontline
    Adalia84 skrev 2016-01-06 16:56:36 följande:
    Oki när var detta? När jag ringde sa dom att dom inte gjorde syskonförsök 2015 eller 2016 iaf!

Det var några år sen, men kollar man deras hemsida så står det..

Kliniken utför även privata utredningar och behandlingar för par som redan har barn eller som inte fått barn efter tidigare offentligt finansierade behandlingar.

Det kan ju vara så att sidan inte är uppdaterad på ett tag...

• Zinna80

Hm....kanske kan vara värt och kolla med RMC då. Tack för era svar!

• Zinna80

Mailade och frågade....fick svar ganska snabbt! Tyvärr kan de inte erbjuda privata IVF längre! Synd men då vet man ju i alla fall!!

• Frontline
    Zinna80 skrev 2016-01-07 14:43:03 följande:
    Mailade och frågade....fick svar ganska snabbt! Tyvärr kan de inte erbjuda privata IVF längre! Synd men då vet man ju i alla fall!!
    Vad synd Gråter
Svar på tråden Betala för IVF på RMC Linköping