Idiotförälder som fotograferar sitt barn på gym
Har precis stormat ut från mitt gym, blev så arg så jag kunde inte stanna kvar.
Det står en skylt utanför att det är 15-årsgräns.
Det står en skylt inne att man inte få vistas i lokalerna om man inte har medlemskap och man får inte släppa in andra där.
VARFÖR tar föräldrar med sina små barn på gym då och låter dem leka med maskinerna? Särskilt när man vet hur många barn som skadar sig för att de lyckas sätta på ett löpband eller liknande i hemmet, finns många youtube-filmer på hur det kan gå.
I alla fall, jag försökte stå ut ett tag, jag var några maskiner bort så oron för barnet störde mig inte varje minut, men min spontana reaktion är annars att ta bort små barn från maskiner med rörliga delar.
Men sen skulle jag avsluta mitt pass och då kommer pappan med barnet och ställer det igen på löpbandet 50 cm ifrån mig. Barnet vill att det ska gå fortare och han uppmanar det då att inte hålla i sig i sidoräckena för att kunna röra sig mer obehindrat (!).
Och sen när lilla Lisa står själv på löpbandet då tar pappa tre steg tillbaka och halar upp sin mobilkamera för att fotografera henne (och därmed mig och alla andra i närheten).
Man får för det första inte lov att använda kamera på gym heller och vem FAN vill vara med på någon annans bilder så som man ser ut där?
Så jag fick nog och fräste " Men är du inte riktigt vettig eller? För det första är det där en olycksrisk för ditt barn och sen kan du ju inte fotografera på gym heller?!?" Sen gick jag bort till ägaren och klagade och bara drog därifrån.
Använder ni gymet som lekplats/dagis och varför tror ni att det är en bra ide i så fall? Tror ni verkligen på allvar att det inte stör andra? För mig förstör det hela mitt fokus och välbefinnande som träningen ger om jag måste oroa mig för att ni inte har koll på ert barn, och det är inte det jag betalar för.