Dödfödd
Min katt fick värkar klockan 2 på natten igår och det höll på ända tills idag klockan 11 på morgonen, då hade hon fött en liten dödfödd kattunge. Den såg fin ut och varken för stor eller för liten och jag har till och med känt den sparka och röra på sig för bara en och en halv vecka sen ungefär.
Jag tycker så synd om henne, att hennes ända lilla bebis inte klarade sig. Men det finns även en del saker som jag tycker är konstigt, hon blödde i några dagar innan förlossningen satte igång, först ljusrosa med lite kladd i och sedan blev det mörkare, mer som klart blod och då bestämde vi att hon fick åka till mina svärföräldrar eftersom vi ville att hon skulle få lugn och ro. Väl där, så hade hon inte blött mycket alls och sedan satte det ju igång, vilket jag är glad för, hade varit värre om hon inte hade fått ut ungen. Men jag har läst att moderkakan kan släppa, men jag förstår inte riktigt vad som menas med det? Moderkakan satt fast i navelsträngen, menar man att den kan släppa från strängen?
En annan sak som är konstig är att hon inte har någon mjölk i tissarna. Jag har försökt klämma lite för att se om de kommer någon mjölk, men det verkar vara helt tomt. Vad kan de bero på?
Vad hade ni gjort efter en sån situation? Jag hade velat avla henne igen efter allt har lagt sig och hon börjar löpa. Men jag vet inte.