• Hakunamatata123

Katten förstör mitt förhållande

För ca två veckor sedan började helvetet då min man bestämde sig för att ta hem en kattunge.

Kattungen hade hittats i en soptunna och var den enda överlevande av alla som blev hittade. Troligen har någon idiot njutit av att döda dem små trollen.

Men åter till saken.

Katten bor nu hos min man och katten är helt jävla galen det går inte en sekund utan att den försöker attackera mig eller min man.

Jag tänker att det kan vara hans historia som gör att katten inte är normal.

Min man försvarar katten, jag har försökt stå ut med den.

Men det vilar aldrig utan är ständigt i krig. Aldrig mysig bara slåss.

Har haft katt innan men aldrig en sån här galen.

Nu har vårat så kallade sexliv dött beroende katten.

Det är nu jag ej klarar mer, detta har tagit mig nästan en timme att skriva då katten har attackerat mig under tiden.

Min fråga är nu:

Kan det vara så att katten är psykiskt sjuk beroende på hans hemska historia?

Vad kan man göra åt det? vi har nästan testat allt.

Kan man lämna en man beroende på hans psykiska katt?

Borde katten avlivas? Med tanke på att han aldrig känns mysig kan ju inte vara enkelt för katten heller att hela tiden vara i farten.

Starta en diskussion om detta är i behov av allas röster!!!

• Svar på tråden Katten förstör mitt förhållande
  • Dino3D

Hur gammal är den? Kattungar busar väldigt mycket och gillar att fånga, kanske den behöver stimulering? Ge den lite roliga leksaker att busa med, pinnar, bollar, snören det brukar de älska!

• Hakunamatata123

Ingen aning hur gammal katten kan vara men som sagt det är en kattunge så kan tippa på att den kanske är runt 10 till 15 veckor.

Han har hur många bollar o grejer som helst! ????

Men han attackerar hellre än att leka med leksakerna.

Någon som har haft en galen katt som attackerar?

Försvann attackerna???

• ReneSol

Katter mår inte bra av att leva ensam, så den bör ha en kattkompis!
    Besök någon katthem så kanske ni kan hitta en annan katt som blir bra polare till den. De två kommer att roa varandra och behöver då mindre uppmärksamhet från er. 

En katt som är så pass ovälkommen att ägaren funderar på att skilja sig, har nog inte ett bra hem... Klarar ni inte av att ta bra hand om ett djur, bör ni lämna över djuret till någon som kan, till exempel katthem som har stor erfarenhet av dessa bedårande djur.

• Jemp

Lek med katten och skaffa gärna en kattkompis. Särskilt om den skulle vara så ung som 10 veckor behöver den en annan katt för att lära sig bete sig som just en katt. Kattungar är inte redo att lämna mamman förrän vid tidigast 12 veckors ålder, nu har ni ju inte haft något val men det finns ju anledningar till det menar jag.

Stäng ute katten ur det aktuella rummet när det är dags för sex. 

Jag hade aktiverat katten mer aktivt (kattvippor är populärt här men även fjädrar, småskräp och laserpekare samt såklart klösmöbler, liggplatser med bra utsikt, bra grävmöjligheter i lådan och övrigt som låter de få utlopp för sina instinkter). funderat över kattkompis (men först kanske ni bör vara överrens om ifall ni öht ska ha katt eller är ni särbos?), och jobbat på att ignorera katten när den trots aktivering kommer och tigger uppmärksamhet på "fel" sätt.

Svar på tråden Katten förstör mitt förhållande