• Anonym (chockad)

Inga droger men positivt urinprov

Hej! Jag hade igår druckit för mycket alkohol och uppträdde kanske som om jag tagit något och har väldigt irriterade/röda ögon, så polisen körde mig till fyllecell. De fråga om jag tagit några droger och jag svarade sarkastiskt att jag tagit kokain (fråga mig inte varför) jag visste ju ändå att urinprovet skulle vara negativt.

MEN urinprovet visade att jag hade "buprenorfin" i kroppen? Aldrig hört talas om skiten och definitivt inte stoppat i mig något narkotikaklassat så försökte säga att isåfall har jag fått något i drinken men det trodde dom inte. Att jag skämta med kokain trodde dom inte heller. "Jag hade nog bara tur" att det inte visades på snabbtester. Så nu ska det skickas på analys och så ska jag på förhör?

Nu kom jag dock på att jag hade tagit en värktablett jag har på recept "diklofenak T orifarm", kan det vara den som gett utslag tro??

• Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov
  • Aylae

Låter märkligt. Buprenorfin används bla i läkemedelsassisterad behandling av heroinister. Men tror att det även förekommer i morfinplåster. Du har inte tagit någon annan värkmedicin?

• Anonym (chockad)

Nej ingenting annat.. Men kanske finns lite av ämnet i diklofenat? Tar aldrig tabletter eller nått. Jag är så rädd att dom ska tro att jag tog typ subutex men trodde att det var kokain eller nått. Det värsta är att dom nästan är säkra att jag hade tagit något så förmodligen blir jag väl oskyldigt dömd nu och belastningsregistret slutar vara tomt. Får hoppas det var nått fel på snabbtestet och att det reds ut på analysen.

• klyban

Att hamna i fyllecell, är inte nått som du ser som ett problem?

Du är inte säker på om det var nån benzo(bensodiazepiner) du hade fått positivt på?
    För den kan diflonak ge ett falskt positivt på.
    Hoppas verkligen du fått ta bra prover, annars är du körd.
    Då det inte går fixa i efterhand.

• Pentra

Berätta exakt vad du tagit för receptbelagda preparat och varför du fått dem utskrivna. Är det inte preparaten/preparatet som gett utslag på provet så gör en polisanmälan gällande att du ofrivilligt blivit drogad med något okänt medel på krogen. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-03 20:28:22 följande:

Att hamna i fyllecell, är inte nått som du ser som ett problem?

Du är inte säker på om det var nån benzo(bensodiazepiner) du hade fått positivt på?

För den kan diflonak ge ett falskt positivt på.

Hoppas verkligen du fått ta bra prover, annars är du körd.

Då det inte går fixa i efterhand.

Nej jag ser inte det som ett problem och avböjer vänligt men bestämt ett tal om alkohol. Jag är ung och dum och gränslös och det har jag accepterat.

Ja jag är heller säker två poliser sa det, men kanske att det lästs fel från teststickan? Fått ta bra prover? Fick bara ta ett urinprov och nu ska det skickas på analys.. Skickas det alltid på analys? Jag kan väl inte hamna i fängelse hoppas iallafall haha är ju under 21 så.
  • Anonym (chockad)
    Pentra skrev 2016-01-03 20:37:22 följande:

Berätta exakt vad du tagit för receptbelagda preparat och varför du fått dem utskrivna. Är det inte preparaten/preparatet som gett utslag på provet så gör en polisanmälan gällande att du ofrivilligt blivit drogad med något okänt medel på krogen. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Okej kan jag göra anmälan senare eller ska den göras nu? Sa ju till polisen att jag måste fått något i drinken men då sa hon "nja det är ytterst ovanligt". Har propavan, diklofenak och ritalin på recept och det verkar ju inte vara dessa mediciner som gett utslag så då är väl ända tänkbara att jag fått något på krogen. Problemet är ju att jag sa att jag tagit droger) och skämta om det när dom fråga för jag var så irriterad på dom och deras frågor och det kan väl ses som ett erkännande? Även fast jag knappt minns och tog tillbaka det sen?
  • Anonym (asdf)

Inga prover är ju 100% säkra och alla tester visar ju på ett visst antal "falskt positiva".

Labanalyser är mycket mer säkra än snabbtester så sannolikheten är stor att de resultaten är negativa. Så ta inga olyckor i förskott.

• Anonym (chockad)
    Anonym (asdf) skrev 2016-01-03 20:54:19 följande:

Inga prover är ju 100% säkra och alla tester visar ju på ett visst antal "falskt positiva".

Labanalyser är mycket mer säkra än snabbtester så sannolikheten är stor att de resultaten är negativa. Så ta inga olyckor i förskott.

Får verkligen hoppas det. Åker utomlands i ett halvår på tisdag med så jag hoppas inte det väller in brev från polisen och socialen osv när någon annan ska öppna åt mig men det kan jag väl inte undkomma nu.
  • klyban
    Anonym (chockad) skrev 2016-01-03 20:44:05 följande:
    Nej jag ser inte det som ett problem och avböjer vänligt men bestämt ett tal om alkohol. Jag är ung och dum och gränslös och det har jag accepterat.

Ja jag är heller säker två poliser sa det, men kanske att det lästs fel från teststickan? Fått ta bra prover? Fick bara ta ett urinprov och nu ska det skickas på analys.. Skickas det alltid på analys? Jag kan väl inte hamna i fängelse hoppas iallafall haha är ju under 21 så.

Acceptera man hamnar i fyllecell, inte bra tänk.
    Vi behöver inte prata om det, men du själv bör nog tänka lite mer på detta.
    Ja, eller mycket.

Du får väl hoppas du var för full för fatta vad de sa.
    Och att det är diflonaken som gett dig ett falskt positiv på benzos.
    Även om det är fängelse i straffskalan, så är det väldigt sällan man får det straffet(även om det faktiskt händer lite då och då).
    Annars är det strafföreläggande, belastningsregister, kanske bli av med körkort och knarkarjävel-stämpel som gäller.
    Och har du inte körkort och ska ta, så kommer det bli en "rolig" historia.

• Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-04 11:49:10 följande:

Acceptera man hamnar i fyllecell, inte bra tänk.

Vi behöver inte prata om det, men du själv bör nog tänka lite mer på detta.

Ja, eller mycket.

Du får väl hoppas du var för full för fatta vad de sa.

Och att det är diflonaken som gett dig ett falskt positiv på benzos.

Även om det är fängelse i straffskalan, så är det väldigt sällan man får det straffet(även om det faktiskt händer lite då och då).

Annars är det strafföreläggande, belastningsregister, kanske bli av med körkort och knarkarjävel-stämpel som gäller.

Och har du inte körkort och ska ta, så kommer det bli en "rolig" historia.

Det var inte benzos det var buprenorfin jag har ringt och dubbelkollat. Men förmodligen var det fel på snabbtestet och allt blir negativt på analysen, eftersom jag inte tagit något. Tänker inte bli oskyldigt dömd. Och är det nu så att jag sa att jag tagit droger på fyllan så kan väl inte det ses som ett erkännande när jag inte minns det själv? Och att jag verkade narkotikapåverkad kan väl heller inte vara ett bevis som räcker om proverna är negativa när dom kommer tillbaka (vilket dom är).
Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov