Vad ska man göra?
För några dagar sedan så började min dräktiga katt bråka med en av våra katter. De har aldrig varit så bra vänner, men allt hade precis blivit bra kändes det som, de accepterade varandra och låg till och med nära varandra och sov i soffan en dag. Det hela började med (vad jag tror) att jag låg med den dräktiga honan i soffan och vår andra hoppade upp och satte sig på armstödet på soffan och helt plötsligt vände sig den andra om och kollade på henne, sen hoppade hon på henne.
Efter det har hon inte riktigt varit sig själv. Hon vill gärna ligga och gömma sig, vill inte gå någonstans, utan jag måste bära henne. Hon är en utekatt och jag har låtit henne va ute lite då och då, när jag sedan går ner och hämtar henne så vill hon in, men när hon kommer till dörren så vänder hon om, hon försöker slingra sig ur min famn, eftersom jag blir tvungen att lyfta in henne och när hon väl är inne så sitter hon bara i hallen och verkar inte våga gå någonstans.
Jag känner mig hjälplös, för jag vet inte hur man löser sånt här? Den dräktiga är just nu hos mina svärföräldrar för att få lugn och ro, förhoppningsvis föda inom några dagar (tror det är väldigt nära just nu) och sedan komma hem igen. Men jag är rädd att detta fortsätter då? Hört att de gör så för att de vill se till att de andra katterna har respekt innan de föder så att de inte äter upp ungarna?
Tror ni det blir bättre efter hon har fött? Jag vill ju att alla katterna ska trivas och nu verkar de som att hon inte gör det, trots att den dräktiga katten inte ens är hemma.
Vad ska man göra? Jag vill inte sälja henne eller ens ge bort eller avliva. Men jag har tänkt tanken men det är inget jag vill göra.