• Anonym (Tipsaren)

Tips bli gravid

Jag har två barn som vi båda försökte ett år med innan det tog, så jag vet den frustrerande känslan. Vi hade sex flera dagar i rad och även ofta 2 ggr samma dag.

För 1 1/5 år sedan blev jag gravid igen utan att ens försöka. Då hade vi sex en enda gång några timmar innan ägget släppte. Veckan innan hade jag behandlat mig med vaginaltabletter för bakteriell vaginos. De är receptbelagda. Jag får nämligen en obehaglig lukt efter varje mens och samlag. Tänk då vilken ogästvänlig miljö det måste varit efter alla de samlagen. Jag tror att tabletterna hjälpte slidan till en bra miljö och att vi bara hade samlag en gång precis 1 gång intill ägglossningen gjorde att det inte låg några rester och försvårade vägen.

Nu är jag gravid igen (förra missfall) och denna gång hade jag precis avslutat en kur igen och vi hade sex 8h efter ägglossningen. Bara ett försök. Jag får ont i magen när ägget släpper av vätskan som kommer ut så därför vet jag exakt när äl sker. Vet man inte det är det ju lätt att missa med samlag bara en gång. Men jag ville bara tipsa om fler lider av bakterier i slidan eller kanske har samlag för långt innan äl. Lycka till alla!!

Svar på tråden Tips bli gravid