• Josefin.elisabet

Mår illa igen v. 29, varför?

Jag är gravid i v. 29+3 och har senaste veckan ungefär börjat må illa igen, speciellt när jag har ätit mkt. Jag mår inte lika illa som jag gjorde i början och det är inte riktigt på samma sätt .. Men undrar varför jag mår illa nu?

Jag äter iförsej selexid mot urinvägsinfektion nu men det här började innan.

Har för mig att det var lite så när jag var gravid förra gången men det var 9 år sen så kommer inte ihåg exakt.

Nån mer som haft det så? Kan det vara för att magsäcken får mindre plats sista månaderna? Känns som jag inte orkar äta mkt på en gång..

• Svar på tråden Mår illa igen v. 29, varför?
  • Bjoork
    Josefin.elisabet skrev 2016-01-02 23:20:06 följande:

Jag är gravid i v. 29+3 och har senaste veckan ungefär börjat må illa igen, speciellt när jag har ätit mkt. Jag mår inte lika illa som jag gjorde i början och det är inte riktigt på samma sätt .. Men undrar varför jag mår illa nu?

Har för mig att det var lite så när jag var gravid förra gången men det var 9 år sen så kommer inte ihåg exakt.

Nån mer som haft det så? Kan det vara för att magsäcken får mindre plats sista månaderna? Känns som jag inte orkar äta mkt på en gång..

Det kan det mycket väl vara :) är även fullt normalt att illamåendet kommer tillbaka senare.
  • Zazu01
    Josefin.elisabet skrev 2016-01-02 23:20:06 följande:

Mitt illamående kom också tillbaka , helt normalt
  • Cyanea

Jag började också må illa igen ungefär då. I ditt fall kan det säkert även bero på medicinen. I mitt fall tryckte livmodern på organen, plus att min bebis älskar att ligga högst upp i lovmodern ;) Du kan prova att äta t.ex. Gaviscon eller Reduflux som är mot halsbränna, ibland mildrar det illamåendet. Jag kunde även trycka lite på bebisen så flyttade hon sig neråt och lämnade mer plats för magen igen :) 

• Josefin.elisabet

Tack för svaret :)

Tror nog ändå inte att det beror på medicinen för det började innan , men idag är sista dagen jag tar medicinen så får se :)

Har för mig att det var samma när jag var gravid med min dotter ..

Jo ska kanske testa det :)

Svar på tråden Mår illa igen v. 29, varför?