• Catherine

Perioral dermatit/ rosacea eller vad fan det nu är?!?!

Hej!! Gah!!! I Många ÅR har jag av och till haft konstiga finnar som jag först för 2 år sen fick som diagnos rosacea eller perioral dermatit... Har varit utan det typ 6 mån och nu är skiten tillbaka igen, läkare säger rör det inte, tvätta inte för mycket, vilket jag försöker hålla men... Jag får stora variga äckliga skorpor på mina utslag och det är vidrigt, och det sjuka är att det verkar dö ut bättre när jag hetstvättar med tvål och vatten.... Finns det fler med samma problem?! Vad hjälper ert?! Finacea hjälper alltid i början men sen är det som om samma utslag på samma ställe liksom går igång igen, det läker aldrig. Ett av det senaste har jag tvättat bort... Och försöker nu men de nya små härligheterna...

Fina det ngn mer i samma situation?! Så jobbigt detta!! Kan man inte få skiten på skinkan eller något så man slipper se det mitt i nyllet!!

• Svar på tråden Perioral dermatit/ rosacea eller vad fan det nu är?!?!
  • Anna74a

Jag har samma och äter antibiotika.
    Inte roligt men det är lika illa med utslagen.

• Catherine

Jag är gravid nu så kan inte äta antibiotika... Plus stt det inte spridit sig såå mycket... ÄN! Får bara hoppas jag kan hålla det lugnt! Finns det ngt annat än antibiotika som hjälper ditt?!

• Anna74a

Nej ingen kräm som jag har testat så men jag tänker i nästa steg detoxa och ändra kosten.
    Undvika gluten, mjölkprodukter och socker.

• Starka

Rekommenderar verkligen grön såpa alltså äkta såpa som tex hälsinge såpa inget kemiskt mög fick det tipset själv för ett halvår sen och har kanske haft tre fyra finnar sen dess. Tvättar med såpa morgon och kväll och smörjer med Aloevera kräm. Låter konstigt men det fungerar jättebra hade stora verkligt verkligt stora bölder i hela ansiktet och var helt rödflammig nu är huden jämn och fin

• Catherine

Låter sjukt med grönsåpa men funkar det är det ju winwin verkligen! Slipp dyra grejer och bli bra i ansiktet låter ju verkligen som en plan!! Måste kolla upp det lite! Fick bukt med allting sist med hjälp av noll produkter och fungural shampo och en gång senare funkade bara mandelolja ett tag, men fick massa porer och småknotter istället då! Grattis! Kul stt va 30 år och se ut som en tonåring. Det enda positiva är att de frågar leg på systemet nu varje gång! Haha

• Starka
    ja jag var också väldigt skeptisk men helt desperat kunde knappt le så inflammerad och svullen jag var i ansiktet av alla finnar och bölder. Gör ju svinont också. Håller tummarna att det hjälper dig också

Hahaha ja de är ju lite skillnad på kostnaden en liter såpa som varar typ ett år 70kr
Svar på tråden Perioral dermatit/ rosacea eller vad fan det nu är?!?!