Goodwillhunt skrev 2016-01-02 18:03:33 följande:
Alltså kan du typ sluta kommentera mina inlägg för alltid? Det enda du gör är att snacka skit och gnälla utan ens skriva något relevant om vad jag har skrivit från början. Har du någon 40 års kris? Eller behöver du också träffa en psykolog?
Är det nu du inser vad tråden gick ut på? Jag skrev ju från början att det var omöjligt. det går inte att gå fram i tiden. Det går att bara böja tiden.
Det är inte jag som gnäller eller är otrevlig, faktiskt. Tvärt om, försöker jag komma med lite perspektiv på det du skriver, men kan du inte ta till dig vad andra skriver så är det inte direkt så att det är oss det är fel på.
Jag skrev från början att det bror på vad man menar med "resa i tiden". Jag har också skrivit att så som du tänker (så det framställs i sci-fi, mestadels) så har du rätt. Det går inte. MEN det är inte det enda sättet att tolka "resa i tiden". Det finns andra, mer verklighetsförankrade, sätt att se på och tolka det hela.
Jag svarar på vad jag vill. Mina svar och inlägg verkar dessutom mestadels rätt uppskattade. Varför får du fråga andra. Jag svara på det jag finner intressant, med min syn på saker och mina infallsvinklar. Du tog upp något jag är väldigt intresserad av och dessutom skrivit en mindre uppsats om på universitetsnivå. Sorry, men du kommer få dras med mig i den här tråden. Men det står dig HELT FRITT att ignorera allt jag skriver, och inte svara på det.