• Skrollan16

Föräldrarpenning hjälp

Hej

Jag har en son på 5år o var f ledig i sommras. Senast jag pratade med FK så fick jag meddelande om att bara jag anmäler i tid så kan jag skicka in ansökan senare. Gjort så på tidigare barn men fick rn chock när jag skickade in 3mån o 5dsgsr försent. Avslag. Ingen info hem o eftersom jag inte utnyttjar fp så mycket numera hade hag ingen aning. Känner mig helt förstörd få jag levde på sparpengar. Anmälde gjorde sambon via telefon o hag har inte gått någon info. Snälla har någon nått tips?finns nån chans?

• Svar på tråden Föräldrarpenning hjälp
  • Skrollan16

Varför är det klart?? Det har man ju kunnat göra alla andra år??? Så så självklart kan det väl ändå inte vara?

• Långbenopluto
    Skrollan16 skrev 2015-12-31 00:33:06 följande:

Varför är det klart?? Det har man ju kunnat göra alla andra år??? Så så självklart kan det väl ändå inte vara?

Har man kunnat göra det så länge efter förut? har jag svårt att tro....
  • RosaSmurf

Du fick besked om att du kan skicka in ansökan senare bara du gör det i tid. Vilket du inte gjorde. Om du nu inte vet hur länge du kunde vänta med att skicka in de, varför frågade du inte?

• FruJordgubb

Beslutet från Försäkringskassan är dessvärre rätt..

Den 1 jan 2015 ändrades reglerna till att man måste lämna in begäran inom 90 dagar från dess att anmälan gjordes.

Det var annorlunda tidigare. Man kunde ansöka retroaktivt väldigt långt tillbaks i tiden, det handlade om år tillbaks. Jag minns dock inte hur många.

Svar på tråden Föräldrarpenning hjälp