• AnnaSaraJolene

kronan city säker?

Hej jag har löst många tester på de andra barnvagnarna och många har ju blivit underkända pga klämrisk , att de fäller ihop sig lätt eller dåliga bromsar.

Jag hittar inget test alls på just kronan city.

Ni som har haft en sådan hur säker känns den?

Undrar också hur den är att gå med i terräng.

• Svar på tråden kronan city säker?
  • Dockan

Var ska du gå med mest? Terräng (vad är terräng för dig?) eller stad?

Har en Duo/S - vi går mycket i skog och mark (typ mindre stigar, slätare timmervägar, golfbana och grusväg). Duon har ju mycket större bakhjul, är nog skillnaden. Till sulkyn är jag i valet och kvalet men jag har nog tröttnat på de svängbara hjulen nu. Går man mkt i terräng är de jobbiga (man kan liksom inte ta i vilket behövs med pojken på 11 kg nu). Menar du grus och gräsmatta är nog cityn ok vid korta sträckor. Duon är ju också smal ändå om det är det du söker.

Kronan har ett tvåstegs ihopfällbingssystem, så klänrisken för barnet är obefintligt. Inte ens jag har vart i närheten av att klämma mig.

Nöjda är vi, blir någon av deras sulkys nu.

• Dockan

Jag har hjulen låsta ALLTID utom i snäva citybutiker. Det går såklart bra att låsa dem. Men ser jag till hur jag använt vagnen blev det faktiskt fyra fasta hjul nu. De 2-3 ggr/mån jag går i små butiker får det gå. ;)

Medan en vän som bara går på asfalt och mer på stan väntade med sulky tills den kom med svängbara hjul.

Låser du hjulen går det bättre. Men hjulen är lite mindre, kortare bas (ger 2 spår då man går i snö), dessutom tenderar hjulen att slå lite på kullersten. Jag är dock ändå nöjd med min vagn. Fast är hjulen alltid låsa känns det lättare med fyra fasta. :)

Svar på tråden kronan city säker?