• ccjapp

MAM antikolik har en fråga!!

Jag har tidigare använt mig utav Dr.brown men har provat Mam's anticolik flaska nu i några dagar.

Fråga: Ska det komma massa luftbubblor i nappen då man tar en paus i matningen. Dvs att jag tar ut nappen ur mun en snabbis? Man hör och ser massor med bubblor då. Det "bubblar" varje gång jag tar ut den ur mun.

Med brown flaskan har jag aldrig sett bubblor sådär då jag tar ut nappen ur mun.

Men det kanske ska vara så? Tänkte så han inte sväljer allt för mycket luft då man ser bubblorna sådär!

• Svar på tråden MAM antikolik har en fråga!!
  • Iowhannah

Vi frågade samma sak när vi bodde på neo och fick till svar att det ska vara så ifall flaskan funkar som den ska. Det är väl ditt barn som liksom blåser in (eller vad man ska säga) luften?

• ccjapp
    Iowhannah skrev 2015-12-28 20:16:56 följande:

Vi frågade samma sak när vi bodde på neo och fick till svar att det ska vara så ifall flaskan funkar som den ska. Det är väl ditt barn som liksom blåser in (eller vad man ska säga) luften?

Okej. Jag har använt mam dinappen på browns flaska och då blir det inte såna där bubblor.
  • Emmask

Poängen med flaskan är just att gummiringen i botten släpper så att luft kan röra sig, så att inget "baksug" uppstår.

• Mammatillelise

Så blir det alltid för oss, det är väl för att dom suger för hårt tror jag. Det har aldrig vart problem för oss men alla bebisar är ju olika :)

Svar på tråden MAM antikolik har en fråga!!