fantasy06 skrev 2015-12-29 17:51:40 följande:
Jo det hade jag koll på. Men problemet som jag tycker är ett problem :) är att hon somnar med jämna mellanrum o därför tar amningen så lång tid o energi från mig. Så produktionen ökar ju inte för hon snuttar halva tiden :) o så här har hon varit sen hon föddes typ. Så ingen speciell skillnad nu mot innan med tanke på tre veckors ökning :)
Okej, ja, det är ju väldigt vanligt att de i princip bor vid bröstet första veckorna. Jag tolkade det som att det hade blivit mer nu eftersom du skrev att bebisen "inte längre" blev nöjd och tänkte därför att det kanske var ökningsperiod. Amningsnappen kan ställa till det lite också, den gör det jobbigare för bebis att få ut mjölken vilket kan göra amningstillfällena längre och bebis tröttare.
Jag har en 10-veckors själv som först inte fick tag utan amningsnapp och sedan låg vid bröstet ca 12 h/dygn första månaden och det är ju verkligen inte roligt hela tiden så jag förstår din känsla. Nu när det funkar bra är det dock väldigt smidigt att alltid ha maten nära i rätt temperatur (jämför med storasyster där jag gav upp amningen och gav ersättning istället till slut).
Vill du sluta amma ska du som sagt såklart göra det och jag gav några tips ovan. Du bestämmer vad som funkar bäst för dig och din familj!