6-mån somnar sent och sover dåligt - när blev det bättre för er?
Har en liten kille på 6 mån som är fantastisk på alla sätt utom sömnen. De första tre månaderna kunde han enbart sova på mig. Nu sover han iaf intill istället för på och delvis även i egen säng. Men problemet är att han dels inte somnar för natten förrän omkring 23-00, dels att han oftast vaknar åtminstone en gång i timmen (och måste lyftas upp) hela nätterna fram tills att han vill gå upp mellan 7-9 på morgonen. Jag är oftast uppe 8-15 ggr/natt men han somnar iaf om rättså fort. Försöker man lägga honom tidigare t ex 21 så sover han bara 20 min och vaknar sen pigg och somnar inte om förrän efter midnatt.
Vi har provat "allt" med fasta dagliga rutiner, nattningsrutiner, vanlig mat på dagarna (han äter jättebra!), gå upp tidigare på morgnarna, mycket aktivitet på dagarna för att "trötta ut", lite aktivitet för färre intryck, osv. Napp vill han inte ha. Så vi har väl mer eller mindre accepterat att inte ha nån vuxentid på kvällarna och att behöva vakna minst en gång i timmen varje natt. Anpassar mig efter honom och sover när han sover på dagarna. Nån gång måste det ju bli bättre.
Så det jag undrar nu är, ni som har haft det ungefär likadant, när fick barnet bättre sovrutiner till slut? Om det nånsin fick det?!