• Lkaik

Hur tidigt kan man få missfall?

Min mens är alltid regelbunden, just denna månad fick jag en mellanblödning som jag aldrig haft innan.

Ungefär dag 15-16 i menscykeln, blödigt rikligt i 2 dagar, alltså jätterikligt, behöver byta tampong o binda ca 1 gång i timmen.

Klarrött blod med levrade klumpar, det tycka aldrig ta slut. Kan det vara ett missfall?!

1177 tyckte det lät som missfall eller infektion, jag har dock inte så ont och ingen "infektionslukt"...mår för övrigt bra, ska ringa gyn imorgon.

Men kan man få missfall så direkt efter ägglossningen?

• Svar på tråden Hur tidigt kan man få missfall?
  • Anonym (V.5)

Det räknas som missfall först när man passerat tiden för när mensen skulle kommit. Runt BIM eller så tidigt att man kanske bara anar p.g.a nåt att man är gravid räknas det som kemisk graviditet. Dock aldrig så tidigt som dagar efter äl. Du kan ha blivit gravid förra cykeln,fått nåt som liknade mens och nu blev det missfall. Eller också är det bara en kraftig mellanblödning eller en äggblåsecysta som spruckit. Inget av det farligt och inget som behöver kollas upp såvida du inte blöder mycket under lång tid eller får feber.

• Lkaik

Tack så jättemycket för svar!

Att det är missfall kändes osannolikt. Jag hoppas blödningen avtar snart, blev orolig eftersom jag aldrig varit med om liknande eller dessa mängder blod.

• Anonym (V.5)

Klart man undrar vad som pågår om allt brukar fungera felfritt, men kvinnokroppen kan ha lustigheter för sig utan att man fattar varför och sen är allt bra och som vanligt igen. Även om det skulle vara ett osannolikt missfall eller vad det nu än är. Du kan ju absolut gå på gyn och kolla upp dig om du vill, men jag tror inte det är ett måste ifall du slutar blöda.

Svar på tråden Hur tidigt kan man få missfall?